مدیر کل آموزش برنامهریزی آموزشهای فنیحرفهای گفت: در سال ۹۸ بیش از ۴۰ برنامه آموزشی دانشگاه فنیحرفهای در مقطع. کاردانی پیوسته را مورد بازنگری قرار دادهایم.
سپیده بارانی مدیر کل برنامهریزی آموزشهای فنی حرفهای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره بازنگریهای انجام شده در فعالیتهای آموزشی دانشگاه گفت: در سال ۹۸ به بازنگری حوزه آموزشی دانشگاه فنی حرفهای پرداختیم به طوری که توانستیم حدود ۴۰ برنامه کاردانی پیوسته را بازنگری کرده و به تدوین برسانیم.
بارانی با بیان اینکه در تمام بازنگریها رویکرد مهارت محوری را اتخاذ کردهایم؛ اظهار کرد: پایه تمام این بازنگریها در بخش آموزش تاکید بر مهارت آموزی است به طوری که دانشجویان مبتنی بر نیاز بازار کار مهارت یابند. درهمین راستا افرادی از صنعت را در کارگروههای برنامهریزی آموزشی گنجاندیم و از تجربه آنها بهرهمند شدیم.
مدیر کل برنامهریزی آموزشهای فنیحرفهای با بیان اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفهای متفاوت از اعضای هیئت علمی دانشگاههای دانش محور انتخاب میشوند، افزود: یک عضو هیئت علمی باید علاوه بر تخصص عملا مهارت کار کردن و آموزش عملی را داشته باشد. دانشجویان دانشگاه فنی حرفهای در پروسه آموزشی خود از ابتدا با چالشها، نقاط ضعف و قوت به خوبی آشنا میشوند به طوری که پس از پایان تحصیل و ورود به بازار کار بهتر درک میکنند که برنامهها باید چه طور باشند تا بتوانند تاثیر بیشتری بر جامعه بگذارند و موثرترعمل کنند.
بارانی با اشاره به اینکه در هر رشته خاص حداقل دو نفر از حوزه صنعت را به بخش آموزشی افزودهایم؛ تاکید کرد: با این فرایند علاوه بر افراد دانشگاهی از افراد کارگاهی و کسانی که در این بازار ورود پیدا کردهاند نیز استفاده کردهایم. با اجماع این افراد در دانشگاه برنامهای تدوین میشود که هم آموزش محور و هم مهارت محور باشد به نحوی که آموزش به یاددهی مهارت بپردازد.