معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس ماده ۹۶ آیین نامه اجرایی، مدارس و استانها موظفاند تا تعطیلات را جبران کنند. ما در گام اول آموزش فراگیر و عادلانه را در نظر گرفتیم که در این راستا حدود ۸۴ آموزش در هفته داریم.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امروز صبح با حضور در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران به بیان توضیحاتی درباره آموزشهای مجازی برای دانشآموزان پرداخت.
کمرئی گفت: مدرسه تنها محل یادگیری نیست و محیطهای دیگری هم وجود دارد که در آموزش نقش موثری ایفا میکنند. آموزشهای الکترونیکی و آموزش از راه دور میتوانند خلا عقب افتادگی درسی دانشآموزان را جبران کنند.
کمرئی اضافه کرد: آموزشهای از راه دور بعد از تعطیلات ادامه دار خواهد بود، دانشآموزان میتوانند در صورت نیاز مجدد آموزشها را در تلویزیون ببینند. پژوهشهای مختلف انجام شده نشان میدهد برخی آموزشها مانند آموزش ریاضی و فیزیک از طریق تصویری و آموزش از راه دور تاثیرگذاری بیشتری دارند.
وی در ادامه با بیان سازوکارهای جبران تعطیلات افزود: آموزش از راه دور یکی از روشهای تعلیم و تربیت در دنیا است البته این آموزش هیچگاه جای تعلیم و تربیت حضوری را نخواهد گرفت. براساس ماده ۹۶ آیین نامه اجرایی، مدارس و استانها موظفاند تا تعطیلات را جبران کنند. ما در گام اول آموزش فراگیر و عادلانه را در نظر گرفتیم که در این راستا حدود ۸۴ آموزش در هفته داریم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این برهه زمانی فرصت زمانی بینظیری برای آموزش و پرورش خواهد بود بر کمک به آموزش بهتر از طریق مشاهده تصویری، تمرین و تکرار بیشتر تاکید کرد.
وی افزود: در شرایط کنونی حضور و غیاب برنامه تلویزیون مدرسه صرفا با نظارت خانوادهها صورت میگیرد، از معلمان خبره که سرگروههای درسی استانها بودند در این راستا استفاده کردیم. آموزشهای الکترونیکی در قالب شبکه اجتماعی شاد در حال راه اندازی است تا فرصتهای آموزشی بیشتری در اختیار دانشآموزان قرار گیرد.