رویداد اینوتکس پیج تهران با رقابت ۱۳ تیم استارتاپی واجد شرایط به صورت آنلاین برگزار شد و درنهایت برترین استارتاپها معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ رویداد اینوتکس پیچ تهران که بنا بود در روز ۳ اردیبهشت ۹۹ برگزار شود به جهت پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی و از راه دور برگزار شد. دبیرخانه این رویداد با بررسی اولیه استارتاپهایی که برای شرکت در این رقابت درخواست داده بودند، در نهایت ۱۳ تیم را واجد شرکت در این رویداد دانست.
۱۳ تیم استارتاپی منتخب از میان تیمهایی که برای شرکت در اینوتکس پیچ تهران درخواست داده بودند، در حضور داورانی، چون «سید علی هزاوه» معاون امور فناوری پارک فناوری پردیس، «آرین افشار» مدیرعامل فینووا و «منا ناصری» مدیرعامل شتابدهنده بانا به رقابت با یکدیگر پرداختند. در نتیجه رقابت و مطابق تصمیم داوران، به ترتیب تیمهای «سایکلوپس»، «دیجیکر» و «آیدا» به عنوان برترین استارتاپهای رویداد اینوتکس پیچ تهران انتخاب شده و مجوز حضور در رقابت نهایی کشوری این رقابتها را دریافت کردند.
رویداد اینوتکس پیچ رویداد بزرگ رقابتی بین استارتاپهاست که خود از چندین بخش مختلف تشکیل شده است. در مرحله نخست استارتاپها به صورت آنلاین داوری شده و از استارتاپهای منتخب برای رقابت حضوری در مقابل سرمایهگذاران دعوت به عمل میآید. در این مرحله از رقابت که در استانهای مختلف برگزار میشود، ابتدا تیمهای استارتاپی درخصوص نحوه ارائه به سرمایهگذار آموزش دیده و در ادامه در حضور سرمایهگذارانِ محلی، به معرفی ایده یا محصول خود میپردازند.
در ادامه، از استارتاپهای برگزیده شده در این مرحله، به منظور حضور در نمایشگاه اینوتکس و نیز شرکت در رقابتهای نیمهنهایی، دعوت به عمل میآید. برگزیدگان مرحله نیمه نهایی میتوانند به مرحله جذاب INOTEX Battle راه یابند که طی آن، استارتاپها دو به دو به بحث و مناظره با هم پرداخته تا در نهایت برترین استارتاپ از نگاه داوران و مخاطبان انتخاب شود.
این دوره از رویداد اینوتکس پیچ، از ابتدای بهمن ماه ۹۸ آغاز شده و پس از برگزاری در استانهای سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، اصفهان و مازندران، این بار به استان تهران رسیده بود. این درحالی است که شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامتی شرکت کنندگان، برگزاری اینگونه رویدادها را به صورت حضوری و طبق روال سابق با مشکل مواجه کرده است. به همین دلیل طبق تصمیم دبیرخانه رویداد، به منظور حفظ پویایی جامعه استارتاپی ایران و به منظور تشویق مخاطبان به حفظ قرنطینه خانگی، این رویداد کاملا به صورت آنلاین برگزار شد.