شرکت بنتلی (Bentley) در قالب یک برنامه همکاری مشترک قرار است از آلومینیومهای تقویت شده با گرافن به جای سیمهای مسی در سیمپیچی قطعات خودرو استفاده کند.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت بنتلی (Bentley) در قالب یک برنامه همکاری مشترک قرار است از آلومینیومهای تقویت شده با گرافن به جای سیمهای مسی در سیمپیچی قطعات خودرو استفاده کند. با این کار وزن خودرو کاهش محسوسی پیدا کرده و عملکرد قطعات بهبود مییابند.
شرکت تلگا ریسورس (Talga Resources) یکی از توسعهدهندگان مواد افزودنی گرافنی و آند باتری است. این شرکت اعلام کرد که مرکز نوآوری بریتانیا تلگا را برای توسعه قطعات موتور موردحمایت و پشتیبانی قرار خواهد داد.
تلگا قرار است در پروژه شرکت بنتلی موتور مشارکت کرده و قطعات از جنس گرافن برای این شرکت تولید کند. این پروژه که با عنوان اختاپوس تعریف شده است به دنبال ارائه رهیافتها برای طراحی و ساخت ایی اکسل (e-axle) است تا در نهایت اییاکسلهایی با مشخصات مورد نظر بنتلی موتورز طراحی و ساخته شود. این قطعه قرار است با استفاده از فناوری گرافن بهبود یابد.
این پروژه از طریق دفتر حمایت از وسایل نقلیه با آلودگی کم و در قالب برنامه رقابتی موسوم به The Road to Zero Emission Vehicles حمایت خواهد شد.
بر اساس این پروژه، تلگا مواد گرافنی را برای سیمپیچهای موتور الکتریکی تامین میکند تا رهیافت مبتنی بر آلومینیوم برای این موتورها ارائه شود. هدف از این کار، جایگزین کردن فناوری آلومینیوم به جای مس در سیمپیچها است.
سیمپیچهای بهبود یافته در این قطعات، موجب کاهش وزن موتور شده و نسل جدید موتورها با وزن کم و کارایی بالا بهدست میآید. از این قطعات بهعنوان بخشی از اییاکسلهای نسل جدید استفاده خواهد شد.
مارک تامپسون، مدیرعامل شرکت تلگا، میگوید: «ما خوشحالیم که همکاری مشترکی با شرکت بنتلی آغاز کردهایم تا با شرکا کنسرسیوم خود در پروژه ساخت اییاکسل مشارکت کنیم. استفاده از گرافن در آلومینیوم و جایگزین کردن آن به جای مس در سیمپیچها، موفقیتی بزرگ خواهد بود. برای تولیدکنندگان خودرو این امر میتواند به کاهش وزن خودرو منجر شود و ضمن حفظ پایداری موجب افزایش ایمنی و بهبود عملکرد خودرو خواهد شد. قطعات سبک و کارای خودرو تکمیلکننده محصولات آند باتری یون لیتیم ما است. این پیشرفت میتواند زمینه را برای فرصتهای جایگزینی سیم مس در حوزههای مختلف ایجاد کند.»