بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان در نامهای به نمایندگان استان کرمان در مجلس به بیان مشکلات آموزش و پرورش و پیشنهاد راهکارهایی برای بهبود شرایط پرداختند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان در نامهای به نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات آموزش و پرورش و پیشنهاد راهکارهایی برای بهبود شرایط پرداختند.
در این نامه آمده است:
نمایندگان محترم مردم استان کرمان در یازدهمین دوره مجلس شورای انقلاب اسلامی، نیک مستحضرید که پویایی و حرکت به سمت تعالی در هر عرصهای در گرو حضور نیروی انسانی آگاه و متعهد میباشد که تحقق این امر خود مستلزم ایجاد بستر مناسبی برای رشد و بالندگی برای آن است. نهاد تعلیم و تربیت به عنوان رکن مهمی در ایجاد بستر تعالی در جامعه، نقشی خطیر را در این عرصه ایفا میکند.
حال که یازدهمین دوره مجلس شورای انقلاب اسلامی با نام مجلس انقلابی پا به عرصه خدمت گذاشته است، انتظار میرود، پیش گام در عرصه عمل در دو حوزه اقتصاد و آموزش باشد که ازاولویتها و مطالبات رهبری عزیز از مجلس شورای نیز است؛ و به شعارها و برنامه ریزیهای خود در تمامی عرصهها جامه عمل بپوشاند و در وهله بیان آنها متوقف نگردد. مستحضرید که شناخت مسائل حوزه آموزش و پرورش که از ارکان مهم جامعه در نیل به اهداف تلقی میگردد بر تمامی سیاست گذاران و حکمرانان امری لازم و بدیهی است و اینکه عدهای خود را مبرا از ورود بر شناخت و فهم حداقلی از این حوزه میدانند شایسته افراد سیاست گذار و منتخب مردم نمیباشد.
یکی از مسائل مهم دیگر بحث جوانگرایی و استفاده از ظرفیت این افراد شتابنده در اوامر خیر است که از مصادیق مهم حضور جوانان در زمینههای مختلف، لزوم تعامل مسئولان با قشر جوان و جنبشهای دانشجویی و نخبگان علمی جامعه جهت مشورت خواهی و بهره مندی از هوش و ذکاوت و علم آنان خواهد بود؛ اما متاسفانه نه تنها شاهد ایجاد این بستر از سمت نمایندگان نبوده ایم بلکه برخی از آنها به درخواست جنبش دانشجویی برای تعامل و هم افزایی رغبت نشان نداده و خود را مبرا از این امر دانسته اند و برخی نیز دانشگاه را تنها به مصابه محل تحقق وعدههای سیاسی خود در دوران انتخابات برشمرده اند؛ که البته باید بدانند، دانشگاه به عنوان قلب تپنده تولید علم کشور، ارزشمند و مقدس است و نباید جلونگاه غلط سیاسیون گردد.
یکی دیگر از مسائل مهم مورد توجه، حضور فردی سیاستگذار در عرصه نظام تعلیم و تربیت از بین نمایندگان استان درکمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس میباشد؛ که هفت سال با سمت ریاست این کمیسیون فعالیت داشته اند ودر مجلس پیش رو نیز در این کمیسیون فعالیت خواهند داشت. از ایشان انتظار میرود با تغییر زاویه نگاه خود نسبت به نقادان دلسوز این حوزه که عملکرد ایشان را نقد میکنند، با نگاهی عمیق و کارشناسانه پس از ارزیابی عملکرد قبل خود، بر اثر بخشی فعالیتهای خود بیفزاید و پاسخگوی عدم تحقق مطالبات این حوزه، مواردی همچون وضعیت اجرا شدن سند تحول بنیادین، افزایش روند مساله خصوصی سازی و طرح خرید خدمات در آموزش و پرورش، کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و فعالیتهای صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده مربوط به آن، مسائل دانشگاه فرهنگیان و سایر مطالبات دیگر باشد و به نوبه خود به عنوان فردی سیاست گذار در جهت مرتغع ساختن عاملان ناصواب مسیر تحقق این مطالبات گام بردارد. همچنین ایشان به عنوان ریاست این کمیسیون و جامعیت ارتباط گیری که با توجه به وظیفه خطیراین کمیسیون بر دوش آنان محول شده است، ارتباطات گسترده و وسیعی آنان را با اکثریت جامعه علی الخصوص معلمین و دانشجو معلمان میطلبد؛ اما گاها شاهد آن بوده ایم که پاسخگوی ارتباط ساده با قشر دانشجو معلم هم نبوده اند؛ لذا انتظار میرود این رویه تعامل ناصواب قبل خود را نسبت به ارتباط با دانشگاه فرهنگیان استان و به ویژه جنبش دانشجویی این دانشگاه را اصلاح گردانند تا زین پس شاهد تعالی و رشد نظام تعلیم و تربیت در استان و کشور باشیم.