کد خبر:۸۵۸۵۱۷

کاهش ۳۸ درصد فروش جهانی خودروسازان ژاپنی

فروش جهانی خودروسازان ژاپنی در ماه «می» برای سومین ماه متوالی ۳۸ درصد افت کرد، زیرا اکثر کارخانه‌های خودروسازی و نمایندگی‌ها به علت محدودیت‌های کرونا همچنان بسته هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فروش جهانی خودروسازان ژاپنی در ماه می، برای سومین ماه متوالی ۳۸ درصد افت کرد. زیرا اکثر کارخانه‌های خودروسازی و نمایندگی‌ها به علت محدودیت‌های کرونا همچنان بسته هستند.

به گزارش رویترز، بر اساس برآورد‌های رویترز از داده‌های منتشر شده این شرکت‌ها، هفت خودروساز بزرگ این کشور ماه گذشته، در مجموع ۱.۴۷ میلیون دستگاه خودرو فروختند که به شدت از ۲.۳۸ میلیون دستگاه مدت مشابه سال گذشته کمتر است. با این حال، این کاهش از افت ۵۰ درصد، ماه آوریل کمتر است.

تولید جهانی در این خودروسازان ۶۲ درصد کاهش یافته و به ۹۱۸.۹۷۴ دستگاه در ماه می‌رسیده است که در مقایسه با ماه آوریل ۵۵ درصد کمتر است.

تقاضا برای خودرو در جهان در ماه مارس کاهش یافت، زیرا مردم بیشتر کشور‌ها مجبور شدند به علت محدودیت‌های قرنطینه‌ای در خانه بمانند.

بسیاری از کشور‌ها اقدامات محدودیت‌زای خود را کاهش داده‌اند، اما کارشناسان صنعتی پیش‌بینی می‌کنند ۵ سال طول می‌کشد تا تقاضا در این صنعت به سطح سال ۲۰۱۹ برسد.

شرکت تویوتا موتورز، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی ژاپن در ماه «می»، ۶۰۹ هزار ۴۶۰ دستگاه خودرو فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کمتر است. نیسان موتوز، ۳۷.۳ درصد و هوندا موتورز ۲۹ درصد کاهش فروش داشتند.

فروش خودرو تقریبا در تمامی مناطق از آمریکای شمالی تا اروپا خسارت دیده است. چین تنها نقطه روشن در این زمینه هست که شرکت‌های تویوتا، نیسان و مزدا موتور، آمار فروش بالاتر را در آن گزارش کرده‌اند.

بیشتر خودروسازان، به علت شیوع کرونا و محدودیت‌ها در آمریکا و اروپا، خود را برای یک خسارت مالی بزرگ آماده می‌کنند. تویوتا اعلام کرده است انتظار دارد میزان سودش در این سال ۸۰ درصد افت کند که کمترین میزان در ۹ سال گذشته به شمار می‌رود.

شیوع کرونا بیشتر بر نیسان فشار وارد کرده است که پیش از این بیماری، با کاهش فروش و سودآوری مواجه بود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار