
کد خبر:۸۶۳۵۲۹
برای چهارمین بار؛
رویداد «ایده بازار خوراک و نوشیدنی» در دانشگاه امیرکبیر برگزار میشود
چهارمین دوره رویداد «ایده بازار خوراک و نوشیدنی» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هدف از برگزاری رویداد ایدهبازار خوراک و نوشیدنی شناسایی ظرفیتهای ناشناخته در کشور و همسو نمودن آنها در راستای حل مسائل موجود در حوزه سلامت کشور است.
چهارمین رویداد ایده بازار خوراک و نوشیدنی توسط دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با عاملیت مرکز تبادل فناوری ایده بازار امیرکبیر به عنوان کارگزار رسمی وزارت بهداشت و درمان برگزار میشود.
مواد اولیه، تولید، بسته بندی، کنترل، فناوریهای دیجیتال، حمل و نقل، مارکتینگ، ماشینآلات و تجهیزات، کاهش هزینه و افزایش بهرهوری، مواد اولیه و ترویج فرهنگ سلامت غذایی از محورهای این ایده بازار است. انعقاد قرارداد تجاریسازی با فناور، ارتباط با جامعه سرمایهگذاران و بهرهبرداران و حمایتهای معنوی و تسهیل در فرایندها و مجوزها از مزایای این رویداد بشمار میرود.
از طرحهای منتخب در ۳ رویداد گذشته، میتوان به طرحهای قاشق سینرژیک، کافیباکس، مکمل غذایی سبز، شیرین کن طبیعی از گیاه استویا، پودر عدسک آبی، دسر نوشیدنی سین بیوتیک بر پایه آب پنیر اسیدی، شیلین؛ پروتئین شیرینمزه مونلین، کمپلکس معلق کننده ذرات در نوشیدنی و دوغ، نمک فانکشنال؛ در مسیر پیشگیری از افزایش فشار خون، سوش پروبیوتیک لیوفلیزه شده بومی، پنیر فتای سینبیوتیک با استفاده از بتاگلوکان و بیفیدوباکتریوم، آفلامتر؛ شناسایی سریع آفلا توکسین اشاره کرد.
انعقاد قرارداد تجاریسازی با برخی فناوران این رویدادها و ایجاد ارتباط میان فناور و صنعت، از جمله دستاوردهای این رویدادها بوده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.