چرا پایان‌نامه‌ها باعث پیشرفت کشور نمی‌شوند؟ / داستان مقالات زباله‌ای!
گزارش|
روی تختش نشسته بود و مشغول دور ریختن وسایل اضافی بود. ریتم تند خش‌خش پاره کردن کاغذ‌ها توجهم را جلب ‌کرد. با حسرتی که در نگاهش بود، یک جزوه‌ی قطور را تکه‌تکه می‌کرد.
تعداد نظرات: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
عامل تمام عقب ماندگی های صنعتی ایران همین نبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت هست. از یک طرف صنعت و کارخانه از تولید باز می ایسته چون فاقد نوآوری است و از طرف دیگر هیئت علمی و دانشجوها ارتقای فنی و مهارتی به دست نمی آورند.
ناشناس
United States of America
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
سلام
علل بسیار زیادی وجود دارد که شان و مقام و منزلت مقاله، پایان نامه و کتاب به اینجا می رسد.
به لینک های زیر توجه فرمایید.
مجله ی 250 - شبیه هیچ‌کس اخبار ایران (اقتصاد اجتماعی)تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶
پژوهش‌های ناکارا
https://www.iribnews.ir/fa/print/1417464
موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
پیشنهاد اهمیت دادن به پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا

جلسه دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد

یک دانشجوی ارشد یا دکترا زحمات زیادی می کشد تا یک پایان نامه ارزنده را تهیه و ارائه کند با کمک و هدایت اساتید راهنما و مشاور. (البته به استثنای متقلبان و سارقان علمی در این زمینه !)

اما بعد از اینکه پایان نامه را ارائه داد متاسفانه هیچگونه ارزشی برای نتیجه کار قائل نبوده و به فراموشی سپرده میشود.


برای اینکه سخنرانی نکنم چند پیشنهاد و راه حل که امیدوارم به صورت یک آیین نامه مدون وزارت علوم به همه دانشگاهها ابلاغ شود:


۱. از جلسه دفاع از پایان نامه توسط روابط عمومی دانشگاه گزارش مستند ارائه شود و در سایت دانشگاه یا پورتال مخصوص پایان نامه ها و در رسانه های جمعی و اجتماعی منتشر شود.
۲. چکیده پایان نامه علاوه بر ایرانداک در رسانه های دانشگاه و شهر و استان منتشر شود.
۳. نتیجه پایان نامه به سازمانهای مرتبط اعلام شود با تاکید بر اینکه نتایج علمی آن در برنامه ریزی سازمان مد نظر قرار گیرد.
۴. در هر سال فهرستی از پایان نامه ها و چکیده آنها توسط دانشگاه به دانشگاه اصلی و وزارتخانه اعلام گردد .
۵. بهترین و ارزنده ترین و کاربردی ترین پایان نامه ها در هر سال شناسایی و به عنوان پایان نامه برتر یا برگزیده مورد تقدیر و تشویق رسمی قرار گیرند.
۶. در هفته پژوهش و فناوری هر سال در هر دانشگاه و گروه تحصیلی یک یا چند پایان نامه برتر مورد تشویق و تقدیر قرار بگیرند و بهترین آنها به ستاد دانشگاه بالادستی و ستاد ملی هفته پژوهش اعلام شود.

فرم های مناسب برای معرفی پایان نامه برتر و شیوه ارزیابی و انتخاب آن تهیه و به ضمیمه ابلاع گردد.

امیدوارم مورد عنایت قرار بگیرد.
یا علی مدد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
سلام
در یک سمینار معتبر سالانه که توسط معاونت پژوهشی یکی از وزارتخانه های مهم و با مشارکت بخش خصوصی و شرکتهای صنعتی و غیر دولتی برگزار شده بود، شرکت داشتم. بعد از ناهار نمایشگاه جنبی سمینار تعطیل شد. و بطور محسوسی تقریبا همه در رفتند!
سالن اصلی کنفرانس هم تعدادی کمتر از 10 نفر بودند که معلوم شد ایشان هم نویسندگان مقاله اند و منتظرند تا مقاله را طبق برنامه ارائه دهند! برای نمره پایان نامه و بعد خروج فوری از جلسه!
ترافیک برای پذیرایی+ناهار+ حضور در افتتاحیه + گرفتن کیف و هدایای سمینار +مذاکره با چهره های معروف و صد البته صدور گواهی شرکت در سمینار و ارائه مقاله بود!
ارسال نظرات
آخرین اخبار