
کد خبر:۸۷۰۴۵۸
در گفتگو با دانشجو مطرح شد
توصیههای لازم برای اولیاء دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری
یک استاد دانشگاه درباره اخلالات یادگیری دانش آموزان گفت:بوسیله متخصص از سلامتی چشم و گوش کودک مطمئن شوید همچنین با توجه به کلاسهای آنلاین فضای آرام و بدون تشنج را در خانه فراهم کنید.

عظیم کلانتری متخصص و آسیب شناس گفتاروزبان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو با اشاره به شروع سال تحصیلی و اختلالات یادگیری گفت:بوسیله متخصص از سلامتی چشم و گوش کودک مطمئن شوید همچنین با توجه به کلاسهای آنلاین فضای آرام و بدون تشنج را در خانه فراهم کنید.
وی ادامه داد:اوقاتی را به بازی کردن با کودک و شوخی کردن با او اختصاص دهید هر وقت که سلامتی او در خطر نبود کودک را به پارک، سینما، باغ وحش و سایر جاهای دیدنی ببرید و سعی کنید اوقاتی را کودک به بازی بپردازد.
کلانتری بیان کرد: کودک را تشویق کنید درباره خودش، خاطرات مدرسه و چیزهای مورد علاقه اش صحبت کند از سرزنش کردن و ایراد گرفتن و نصیحت بپرهیزید و به جای آن هر وقت کار مثبتی انجام میدهد تشویقش کنید.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه به سوالات کودک ساده و روشن و کوتاه جواب دهید اضافه کرد:، نقاط قوت کودک را در درسها، بازیها و سایر کارها به رخش بکشید و تمجید کنید و با دادن برخی مسولیتها به کودک حس استقلال و اعتماد به نفس او را تشویق کنید.
وی عنوان، کرد:سعی کنید کودک با کودکان هم سن خویش و هم با کودکان یکی دو سال کوچکتر و بزرگتر از خودش اوقاتی را بازی کند و در منزل کتاب یا روزنامه بخوانید و سعی کنید فرزندتان خواندن علاقمندانه و مشتاقانه شما را ببیند و به اندازه کافی اسباب بازیهای ساده و خوب برای کودک تهیه کنید.
کلانتری گفت:به کودک یاد بدهید که کتاب تنها وسیله خواندن نیست بلکه میتوان از روزنامه، تابلوهای راهنمایی، تابلوهای مغازه نیز برای خواندن استفاده کرد.
وی افزود: زمانی که مدرسه باز شد و دانش آموز به صورت حضوری در کلاس بود با مدیر و معلم کودک ارتباط مهرآمیزی برقرار کنید و وضع کودکتان را در مدرسه جویا شوید باید گفت پیشرفت کودک را بدون اینکه مکررا از او سوال کنید پی گیری نمائید.
کلانتری عنوان کرد:برای محل مطالعه کودک اطاق، نور، صندلی، میز و سایر لوازم را تهیه کنید، سعی کنید محل مطالعه کودک ساکت و آرام باشد برای اطمینان از سلامتی کودک همیشه او را تحت کنترل پزشک داشته باشید کوچکترین پیشرفت کودک را ببینید و به او اظهار کنید و اعتماد به نفسش را بالا ببرید.
وی ادامه داد:اوقاتی را به بازی کردن با کودک و شوخی کردن با او اختصاص دهید هر وقت که سلامتی او در خطر نبود کودک را به پارک، سینما، باغ وحش و سایر جاهای دیدنی ببرید و سعی کنید اوقاتی را کودک به بازی بپردازد.
کلانتری بیان کرد: کودک را تشویق کنید درباره خودش، خاطرات مدرسه و چیزهای مورد علاقه اش صحبت کند از سرزنش کردن و ایراد گرفتن و نصیحت بپرهیزید و به جای آن هر وقت کار مثبتی انجام میدهد تشویقش کنید.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه به سوالات کودک ساده و روشن و کوتاه جواب دهید اضافه کرد:، نقاط قوت کودک را در درسها، بازیها و سایر کارها به رخش بکشید و تمجید کنید و با دادن برخی مسولیتها به کودک حس استقلال و اعتماد به نفس او را تشویق کنید.
وی عنوان، کرد:سعی کنید کودک با کودکان هم سن خویش و هم با کودکان یکی دو سال کوچکتر و بزرگتر از خودش اوقاتی را بازی کند و در منزل کتاب یا روزنامه بخوانید و سعی کنید فرزندتان خواندن علاقمندانه و مشتاقانه شما را ببیند و به اندازه کافی اسباب بازیهای ساده و خوب برای کودک تهیه کنید.
کلانتری گفت:به کودک یاد بدهید که کتاب تنها وسیله خواندن نیست بلکه میتوان از روزنامه، تابلوهای راهنمایی، تابلوهای مغازه نیز برای خواندن استفاده کرد.
وی افزود: زمانی که مدرسه باز شد و دانش آموز به صورت حضوری در کلاس بود با مدیر و معلم کودک ارتباط مهرآمیزی برقرار کنید و وضع کودکتان را در مدرسه جویا شوید باید گفت پیشرفت کودک را بدون اینکه مکررا از او سوال کنید پی گیری نمائید.
کلانتری عنوان کرد:برای محل مطالعه کودک اطاق، نور، صندلی، میز و سایر لوازم را تهیه کنید، سعی کنید محل مطالعه کودک ساکت و آرام باشد برای اطمینان از سلامتی کودک همیشه او را تحت کنترل پزشک داشته باشید کوچکترین پیشرفت کودک را ببینید و به او اظهار کنید و اعتماد به نفسش را بالا ببرید.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.