سازمان سنجش آموزش کشور جزییات دریافت و رفع نقص کارت آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۹۹ را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ سازمان سنجش آموزش کشور جزییات دریافت و رفع نقص کارت آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۹۹ را اعلام کرد. بر این اساس، کارت ورود به جلسه از روز روز گذشته ۱ مهر در سایت این سازمان منتشر شده است و آزمون صبح روز جمعه ۴ مهر در ۳۲ شهر کشور برگزار خواهد شد. زمان خوداظهاری داوطلبان مبتلا به کرونا نیز روز ۳ مهر تعیین شده است.
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
بدینوسیله به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون وکالت قوه قضائیه در سال ۱۳۹۹ میرساند که آزمون صبح روز جمعه مورخ ۹۹/۰۷/۰۴ در ۳۲ شهرستان کشور برگزار میشود. فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت ۸:۳۰ آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد، لذا همه متقاضیان میبایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.
الف – نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون
لینک مربوط به پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۹۹/۰۷/۰۱ بر روی درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار میگیرد و متقاضیان میتوانند با وارد کردن شماره پرونده واطلاعات شناسنامهای (نام، نامخانوادگی، شماره ملی، سال تولد و …) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.
ب – آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون
۱-در صورت مشاهده مغایرت در بندهای ۱،۲،۳،۴،۸،۷، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ کارت شرکت در آزمون شما، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در قسمت ویرایش اطلاعات حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۷/۰۴ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید.
تبصره: چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۷ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (برای متقاضیان متقاضی استفاده از سهمیه بنیادشهید- سپاه پاسداران-ستادکل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۷/۰۴ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای شما اعمال گردد؛ در غیراینصورت با سهمیه آزادگزینش خواهید شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمیباشد.
تذکر مهم در خصوص سهمیه: متقاضیانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند و سهمیه درخواستی آنان از طرف ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته است، ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه، عدم تایید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری نمایند.
۲- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ذیل وجود دارد متقاضیان میتوانند از ساعت ۸:۳۰ الی۱۲:۰۰ ظهر و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ بعدازظهر روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۳ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مطابق جدول شماره ۱ و ۲(برای دریافت فایل جدولها کلیک کنید) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام نمایند:
الف – چنانچه نسبت به بندهای ۵ و ۶ (جنس و معلولیت) معترض هستید.
تبصره: درخصوص بند ۶ (معلولیت) چنانچه نیازمند منشی میباشید و خواستار اعمال بندفوق میباشید، لازم است فرم مخصوص معلولیت تایید شده را از سازمان بهزیستی دریافت و تحویل باجه رفع نقص نمائید تا اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید.
ب- چنانچه عکس روی کارت متقاضی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس میباشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «۲» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجهی رفع نقص مراجعه نمایند، موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.
ج- زمان و محل برگزاری آزمون
آزمون همه متقاضیان صبح روز جمعه مورخ ۹۹/۰۷/۰۴ برگزار میگردد و فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ صبح همان روز خواهد بود. آدرس محل برگزاری آزمون بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون متقاضیان درج شده است.
د ـ یادآوری های مهم
۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ماسک الزامی است.
۲- در ورودی حوزههای امتحانی نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
۳- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن، یک سنجاق یا سوزن و ماسک به همراه داشته باشد.
۴- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب میگردد و با متقاضیان متخلف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم درآزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.
۵- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشینحساب، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند و یا دستبند هوشمند حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری موجب محرومیت از گزینش در آزمون میشود.
هـ- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی
ضمن آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راههای انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزههای برگزاری آزمون، انتظار میرود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانوادههای محترم خود، آن را رعایت کنید:
– زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۷:۰۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
– برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
– از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.
– هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
– همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان زمان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.
– حوزههای آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور میباشند، بنابراین اکیدا توصیه میشود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.
– به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.
– در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.
– برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.
– از تماس دستها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.
– هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
– در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
– در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید.
– به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش میشود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
– لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. تاکید میشود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب میشود.
– سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس میشود نظیر صندلی ها، دستگیره دربها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید؛ و – تکمیل فرم خوداظهاری:
– تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون:
همه متقاضیان این آزمون لازم است از روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۰۲ به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام نمایند. اطلاعات افراد تکمیل کننده فرم مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.
ز – نحوه اقدام متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:
متقاضیانی که در حال حاضر با استناد به مدارک پزشکی مبتلای قطعی به ویروس کرونا هستند میبایست در تاریخ ۹۹/۰۷/۰۳ با مراجعه به باجه رفع نقص (طبق مندرجات بند ۲ همین اطلاعیه) گواهی یا تاییدیه بیمارستان را به مسئول باجه ارائه نمایند تا تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون آنها بعمل آید.
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان میتوانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال میشود. متقاضیان میتوانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
در خاتمه اضافه مینماید که متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.