
کد خبر:۸۸۹۵۵۲
حاجیمیرزایی: آموزشوپرورش از دانش آموزان در برابر آسیبهای اجتماعی مراقبت میکند
وزیر آموزشوپرورش در پیامی اعلام کرد: آموزش و پرورش با اجرای برنامههای آموزشی، ترویجی و مراقبتی، از دانش آموزان در برابر اعتیاد، آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مراقبت میکند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی در این پیام با بیان اینکه رسالت ما برای محافظت از کودکان و نوجوانان و آماده ساختن ایشان برای مواجهه مؤثر با اعتیاد، آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر، به مجموعهای از اقدامات یکپارچه نیازمند است، اظهار کرد: از یکسو باید بتوانیم از طریق فعالیتهای متنوع آموزشی و ترویجی، دانش و آگاهی ایشان را برای شناخت خطرات و مواجهه مؤثر با آنها، ارتقا دهیم و از سوی دیگر زمینهها و عوامل مخاطرهآمیزی که سلامت روانی_ اجتماعی آنان را تهدید میکند، بشناسیم و کنترل کنیم.
متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:
«به نام خدا
ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در مدارس کشور را در حالی برگزار میکنیم که عوامل و زمینههای نوپدیدی همچون شیوع بیماری کرونا، موجب تشدید نگرانیها درباره وضعیت سلامت روانی – اجتماعی کودکان و نوجوانان شده است. کودکان و نوجوانان در دنیای معاصر، به دلیل گسترش عوامل مخاطرهآمیز، بیش از هر زمان دیگری، در معرض آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر هستند که مسئولیت محافظت از ایشان را در برابر این مخاطرات دوچندان میسازد.
رسالت ما برای محافظت از کودکان و نوجوانان و آماده ساختن ایشان برای مواجهه مؤثر با اعتیاد، آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر، به مجموعهای از اقدامات یکپارچه نیازمند است. از یکسو باید بتوانیم از طریق فعالیتهای متنوع آموزشی و ترویجی، دانش و آگاهی ایشان را برای شناخت خطرات و مواجهه مؤثر با آنها، ارتقا دهیم و از سوی دیگر زمینهها و عوامل مخاطرهآمیزی که سلامت روانی_ اجتماعی آنان را تهدید میکند، بشناسیم و کنترل کنیم.
وزارت آموزشوپرورش با اعتقاد به رسالت بزرگی که در این زمینه به دوش دارد، همواره کوشش میکند با استفاده از ظرفیتهای درونسازمانی و بهرهگیری از حمایت و همکاری خانوادهها، سازمان و رسانهها از طریق طراحی و اجرای برنامههای گوناگون آموزشی، ترویجی و مراقبتی، از دانش آموزان در برابر اعتیاد، آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مراقبت کند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، باوجود شرایط ناشی از بیماری کرونا، اجرای فعالیتهای پیشگیرانه در مدارس کشور با محوریت شبکه (شاد) ادامه دارد و تاکنون چهار دوره گسترده آموزشی مجازی و پر حضوری در زمینههای غربالگری، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای کارکنان آموزشوپرورش برگزارشده است. علاوه براین برنامه توانمندسازی و آموزش مهارتهای خود مراقبتی در ۴ هزار مدرسه کشور، اجرای برنامه (کانون یاریگران زندگی) در ۳۰ هزار مدرسه، اجرای بخش مأموریتهای روانی – اجتماعی برنامه (نماد) در تمامی مدارس کشور، اجرای فعالیتهای ترویجی، ازجمله جشنواره نوجوان سالم و هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی، از دیگر برنامههایی است که اجرای آنها در مدارس کشور آغازشده یا در دست اجرا است.
ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی، فرصتی است تا با مرور و تحلیل وضع موجود، مدارس، خانوادهها، نهادها و رسانهها، همچون کانون یاریگران زندگی پیمان ببندیم که برای پیشگیری از اعتیاد، آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر بین کودکان و نوجوانان، با یکدیگر همکاری کنیم و در این جهاد بزرگ برای محافظت از کودکان و نوجوانان، در کنار هم باشیم.
در این فرصت از همکاریهای سازنده خانوادهها و تلاشها و زحمات تمامی همکارانم در سراسر کشور، بهویژه معاونان و مربیان پرورشی، معلمان و مشاوران، همچنین حمایتهای ارزنده ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و سازمان برنامهوبودجه کشور در زمینه حمایت از برنامههای وزارت آموزشوپرورش در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بین دانش آموزان، تشکر و قدردانی مینمایم.»
متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:
«به نام خدا
ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در مدارس کشور را در حالی برگزار میکنیم که عوامل و زمینههای نوپدیدی همچون شیوع بیماری کرونا، موجب تشدید نگرانیها درباره وضعیت سلامت روانی – اجتماعی کودکان و نوجوانان شده است. کودکان و نوجوانان در دنیای معاصر، به دلیل گسترش عوامل مخاطرهآمیز، بیش از هر زمان دیگری، در معرض آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر هستند که مسئولیت محافظت از ایشان را در برابر این مخاطرات دوچندان میسازد.
رسالت ما برای محافظت از کودکان و نوجوانان و آماده ساختن ایشان برای مواجهه مؤثر با اعتیاد، آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر، به مجموعهای از اقدامات یکپارچه نیازمند است. از یکسو باید بتوانیم از طریق فعالیتهای متنوع آموزشی و ترویجی، دانش و آگاهی ایشان را برای شناخت خطرات و مواجهه مؤثر با آنها، ارتقا دهیم و از سوی دیگر زمینهها و عوامل مخاطرهآمیزی که سلامت روانی_ اجتماعی آنان را تهدید میکند، بشناسیم و کنترل کنیم.
وزارت آموزشوپرورش با اعتقاد به رسالت بزرگی که در این زمینه به دوش دارد، همواره کوشش میکند با استفاده از ظرفیتهای درونسازمانی و بهرهگیری از حمایت و همکاری خانوادهها، سازمان و رسانهها از طریق طراحی و اجرای برنامههای گوناگون آموزشی، ترویجی و مراقبتی، از دانش آموزان در برابر اعتیاد، آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مراقبت کند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، باوجود شرایط ناشی از بیماری کرونا، اجرای فعالیتهای پیشگیرانه در مدارس کشور با محوریت شبکه (شاد) ادامه دارد و تاکنون چهار دوره گسترده آموزشی مجازی و پر حضوری در زمینههای غربالگری، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای کارکنان آموزشوپرورش برگزارشده است. علاوه براین برنامه توانمندسازی و آموزش مهارتهای خود مراقبتی در ۴ هزار مدرسه کشور، اجرای برنامه (کانون یاریگران زندگی) در ۳۰ هزار مدرسه، اجرای بخش مأموریتهای روانی – اجتماعی برنامه (نماد) در تمامی مدارس کشور، اجرای فعالیتهای ترویجی، ازجمله جشنواره نوجوان سالم و هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی، از دیگر برنامههایی است که اجرای آنها در مدارس کشور آغازشده یا در دست اجرا است.
ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی، فرصتی است تا با مرور و تحلیل وضع موجود، مدارس، خانوادهها، نهادها و رسانهها، همچون کانون یاریگران زندگی پیمان ببندیم که برای پیشگیری از اعتیاد، آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر بین کودکان و نوجوانان، با یکدیگر همکاری کنیم و در این جهاد بزرگ برای محافظت از کودکان و نوجوانان، در کنار هم باشیم.
در این فرصت از همکاریهای سازنده خانوادهها و تلاشها و زحمات تمامی همکارانم در سراسر کشور، بهویژه معاونان و مربیان پرورشی، معلمان و مشاوران، همچنین حمایتهای ارزنده ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و سازمان برنامهوبودجه کشور در زمینه حمایت از برنامههای وزارت آموزشوپرورش در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بین دانش آموزان، تشکر و قدردانی مینمایم.»
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.