
کد خبر:۸۹۶۲۴۹
در گفتگو با دانشجو؛
زادمهر: نشریات دانشجویی با بیتوجهی مسئولان چاپ نمیشوند
دبیر کل سابق جامعه اسلامی دانشجویان گفت: نشریات دانشجویی به عنوان یکی از بنیادینترین بخشهای فعالیتهای دانشجویی در دانشگاهها به بهانه اینکه دانشجویان نشریه مطالعه نمیکنند چاپ نمیشود.
محمد زادمهر دبیر کل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و مولف کتاب روزنامه نگاری دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: نشریات دانشجویی به عنوان یکی از بنیادینترین بخشهای فعالیتهای دانشجویی در دانشگاهها به بهانه اینکه دانشجویان نشریه مطالعه نمیکنند چاپ نشده و با بی توجهی مسئولین روبه رو هستند.
وی افزود: کتاب روزنامه نگاری دانشجویی با در نظر داشتن سوابق حضورم در نشریات دانشجویی و برگزاری دورههای تخصصی آموزشی این حوزه در تعدادی از استانهای کشور یک تجربه نگاری است که تقریبا اغلب موارد ذکر شده، توسط بنده سنجیده و اجرایی شده است. در دوره فعلی حضور و فعالیت در نشریات دانشجویی با در نظر داشتن شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاهها و ضرورت فعالیت و حضور نشریات دانشجویی در فضای مجازی، آموزش تخصصی روزنامه نگاری و نحوه مطلوب استفاده از ابزارهای متنوع این رشته با نگاه حضور در فضای مجازی نیاز امروز دانشجویان فعال در این حوزه است که از این جهت مطالعه کتاب کمکی مفید و بسیار کاربردی است.
زامهر بیان کرد: کتاب روزنامه نگاری دانشجویی به صورت تخصصی برای فعالین دانشجویان در تمام حوزهها که علاقهمند به حضور در عرصه نشریات دانشجویی هستند، تدوین شده است. کتاب در ۹ فصل، شامل آغاز راه، نام نشریه، ارکان نشریه، مراحل آماده سازی نشریه، اصول نگارشی و ویرایشی، جذب دانشجو، تولیدات چند رسانه ای، جشنواره نشریات دانشجویی و اصول اخلاقی تدوین شده که در هر بخش مباحث مورد نیاز فعالین دانشجویی جهت حضور و فعالیت در حوزه نشریات دانشجویی بدون ذکر مطالب اضافی و بدون کاربرد، ارائه شده است.
وی افزود: کتاب روزنامه نگاری دانشجویی با در نظر داشتن سوابق حضورم در نشریات دانشجویی و برگزاری دورههای تخصصی آموزشی این حوزه در تعدادی از استانهای کشور یک تجربه نگاری است که تقریبا اغلب موارد ذکر شده، توسط بنده سنجیده و اجرایی شده است. در دوره فعلی حضور و فعالیت در نشریات دانشجویی با در نظر داشتن شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاهها و ضرورت فعالیت و حضور نشریات دانشجویی در فضای مجازی، آموزش تخصصی روزنامه نگاری و نحوه مطلوب استفاده از ابزارهای متنوع این رشته با نگاه حضور در فضای مجازی نیاز امروز دانشجویان فعال در این حوزه است که از این جهت مطالعه کتاب کمکی مفید و بسیار کاربردی است.
زامهر بیان کرد: کتاب روزنامه نگاری دانشجویی به صورت تخصصی برای فعالین دانشجویان در تمام حوزهها که علاقهمند به حضور در عرصه نشریات دانشجویی هستند، تدوین شده است. کتاب در ۹ فصل، شامل آغاز راه، نام نشریه، ارکان نشریه، مراحل آماده سازی نشریه، اصول نگارشی و ویرایشی، جذب دانشجو، تولیدات چند رسانه ای، جشنواره نشریات دانشجویی و اصول اخلاقی تدوین شده که در هر بخش مباحث مورد نیاز فعالین دانشجویی جهت حضور و فعالیت در حوزه نشریات دانشجویی بدون ذکر مطالب اضافی و بدون کاربرد، ارائه شده است.
وی بیان کرد: کتاب در ۱۵۴ صفحه و قطع رقعی توسط انتشارات پژوهشگر برتر که از ناشران قدیمی عرصه نشر کتب علمی و تخصصی است، آماده چاپ و توزیع شده که با صدور مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.
دبیر کل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در تلاش هستیم که بزودی نسخههای مکتوب و مجازی کتاب برای استفاده دانشجویان منتشر شود. در همین راستا با توزیع کنندگان اینترنتی و اپلیکیشنهای فروش نسخههای مجازی کتاب مذاکراتی شده است که بزودی نحوه دسترسی به کتاب از طریق صفحات رسمی به آدرسهای S.journalism.B در اینستاگرام و تلگرام S_journalism_B در پیام -رسانهای داخلی و خارجی اعلام خواهد شد.
وی تصریح کرد: باتوجه به پایان حضور بنده در فعالیتهای دانشجویی و رصدی که داشته ام خلاءهای محتوایی و منابع مطالعاتی تشکیلاتی شناسایی شده است و دو جلد کتابی که تا به امروز تولید شده است یعنی کتاب روابط عمومی تشکیلاتی و کتاب روزنامه نگاری دانشجویی در جهت کمک به فعالین دانشجویی تدوین و منتشر شده است.
وی تصریح کرد: باتوجه به پایان حضور بنده در فعالیتهای دانشجویی و رصدی که داشته ام خلاءهای محتوایی و منابع مطالعاتی تشکیلاتی شناسایی شده است و دو جلد کتابی که تا به امروز تولید شده است یعنی کتاب روابط عمومی تشکیلاتی و کتاب روزنامه نگاری دانشجویی در جهت کمک به فعالین دانشجویی تدوین و منتشر شده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.