وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وجود ۴۷ پارک علم و فناوری در کشور منشا خدمات بسیار خوبی به مجموعههای جوانان است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز ۲۲ اذر ماه در مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که به صورت مجازی برگزار شد؛ گفت: باید جریان پژوهش در جامعه به صورت پیوسته توسط معلمان و اساتید صورت بگیرد و این نکته مهم و قابل توجهی است. نشستهای اینچنینی بیشتر به منظور این است که بگوییم این تلاشها را میبینیم و قدردان آنها هستیم.
وی ادامه داد: دیگر حسن این نشستها این است که دستاوردهایی را که در کمال بی تکلفی و بی ادعا در یک فضای آرام و بدون تبلیغات دارد صورت میگیرد به محضر مردم عزیز عرضه کنیم که بدانند در مدارس و مراکز آموزشی اعم از آموزش ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی معلمان و اساتید ما در یک حرکت پیوسته برای تعالی جامعه ما تلاش میکنند. تربیت نسل آینده جزو دستاوردهایی است که در طول دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باعث افتخار است.
غلامی بیان کرد: جامعهای که از نظر پوشش سطح دانشجویی سطح مناسبی نداشت و جوامعی که از خارج کشور وارد میشدند وابستگی نسبتاً جدیای داشت و امروزه در همه سطوح توانسته نیازهای تخصصی و علمی خودش را تامین کند قابل تامل است. فارغ التحصیلان این مجموعه علمی هر جای دنیا رفتند منشا تحولات جدی بودند. این میتواند نقش موثر معلمان را هم نشان دهد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: قاعدتاً هسته اولیه پژوهش در مدارس شکل میگیرد. کاشت بذر توانمندی و اندیشمندی در دل بچههای این آب و خاک توسط معلمان صورت میگیرد و درختی را به بار میآورد که به قول ناصر خسرو به زیر آورد چرخ نیلوفری را. خودباوری را باید در نسل جدید تقویت کنیم و این خود باوری یک انرژی اصلی برای حرکت ما در دنیا است.
وی بیان کرد: ما دستاوردهای پژوهشی خوبی را در دنیا داشتیم و این از افتخارات ما است که با توجه به همه تحریمها و محدودیتها توانستیم کارمان را پیش ببریم، اما در هر صورت باید ایدههای جوانان پرورش یابد.
غلامی اظهار کرد: وجود ۴۷ پارک علم و فناوری در کشور منشا خدمات بسیار خوبی به مجموعههای جوانان است. این نشان میدهد که شرکتهای دانش بنیان توانستند ایدههای خود را برای رفع نیازهای جامعه عملی کنند. در دوره یک ساله شیوع کرونا، تعداد زیادی از این شرکتها در یک اقدام دور از انتظار توانستند جای خالی بسیاری از نیازمندیها را پر کنند و به آنها پاسخ دهند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد: این نوید در این زمینه وجود دارد که این جریان به سمت اثرگذاریهای خاص خود در حوزههای علمی و پژوهشی میرود. ما در جریان علمی هم در داخل و هم خارج حرف برای گفتن داریم و این دستاوردها چیزی نیست جز اعتماد به جوانان و تربیت یک نسل متفکر؛ که حتماً در آینده نه چندان دور در این جامعه به توفیق خواهد رسید.
بعد از سخنان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور خانواده شهید فخریزاده از «برنامه کشوری معلم پژوهنده دانشمند شهید فخریزاده» رونمایی شد.