
کد خبر:۹۰۳۲۰۶
برگزاری نخستین جلسه «بررسی نتایج طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن»
در این نشست معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی را فرصتی مغتنم برای عموم علاقهمندان به حوزه قرآن و عترت دانست و بر ضرورت نوآوریها و فعالیتهای گسترده تاکید کرد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اولین جلسه بررسی نتایج طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم، سه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۹ با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای سیاستگذاری در معاونت قرآن و عترت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، مجری طرح نمایشگاه مجازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت ارائه طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: کلیات این طرح از نتایج پژوهشهای صورت گرفته در غالب پنج فصل است که برگرفته از مطالعات میدانی و با توجه به ظرفیتها، همفکری و مشاوره از صاحب نظران در این عرصه میباشد.
وی فصلهای اول و دوم این طرح را شناخت ابعاد نمایشگاه بینالمللی قرآن و مطالعات نظری نمایشگاه مجازی و پیشینه اقدامات و فصلهای سوم، چهارم و پنجم را در غالب مؤلفههای اصلی، ارائه الگوهای قابل اجرا و ارائه الگوی منتخب برای نمایشگاه مجازی برشمرد و به ارائه توضیحات اجمالی در این خصوص پرداخت.
در ادامه این جلسه معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاشهای صورت گرفته در خصوص ارائه طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم استقبال کرد و گفت: سه عامل تلفیقی، تعاملی و نوآوریها در نمایشگاه مجازی میتواند در پیشبرد اهداف عالیه ما را یاری رساند.
وی نمایشگاه مجازی را فرصتی مغتنم برای عموم علاقهمندان به حوزه قرآن و عترت دانست و بر ضرورت نوآوریها و فعالیتهای گسترده تاکید کرد و گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه مجازی فقط برای قشر خاصی از جامعه نیست بلکه عموم مردم و علاقهمندان به ساحت قرآن کریم مدنظر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود طراحی و سهلالوصول بودن سایت مجازی نمایشگاه، اما در عین حال دقیق را خواستار شد و گفت: پراکندگی زبانها در سایت نمایشگاه مجازی ضرورتی ندارد و به نظر میآید، بارگذاری بخش زبانهای خارجی در غالب چند عنوان مهم صورت گیرد.
پس از اتمام صحبتهای معاون قرآن و عترت، حاضرین به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم پرداختند.
گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید حمید حسینی، ایرجی، خدمتکار، عزیززاده، اسماعیلی، شریفی، ویسی، مرسلی و ساجدی حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه، مجری طرح نمایشگاه مجازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت ارائه طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: کلیات این طرح از نتایج پژوهشهای صورت گرفته در غالب پنج فصل است که برگرفته از مطالعات میدانی و با توجه به ظرفیتها، همفکری و مشاوره از صاحب نظران در این عرصه میباشد.
وی فصلهای اول و دوم این طرح را شناخت ابعاد نمایشگاه بینالمللی قرآن و مطالعات نظری نمایشگاه مجازی و پیشینه اقدامات و فصلهای سوم، چهارم و پنجم را در غالب مؤلفههای اصلی، ارائه الگوهای قابل اجرا و ارائه الگوی منتخب برای نمایشگاه مجازی برشمرد و به ارائه توضیحات اجمالی در این خصوص پرداخت.
در ادامه این جلسه معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاشهای صورت گرفته در خصوص ارائه طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم استقبال کرد و گفت: سه عامل تلفیقی، تعاملی و نوآوریها در نمایشگاه مجازی میتواند در پیشبرد اهداف عالیه ما را یاری رساند.
وی نمایشگاه مجازی را فرصتی مغتنم برای عموم علاقهمندان به حوزه قرآن و عترت دانست و بر ضرورت نوآوریها و فعالیتهای گسترده تاکید کرد و گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه مجازی فقط برای قشر خاصی از جامعه نیست بلکه عموم مردم و علاقهمندان به ساحت قرآن کریم مدنظر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود طراحی و سهلالوصول بودن سایت مجازی نمایشگاه، اما در عین حال دقیق را خواستار شد و گفت: پراکندگی زبانها در سایت نمایشگاه مجازی ضرورتی ندارد و به نظر میآید، بارگذاری بخش زبانهای خارجی در غالب چند عنوان مهم صورت گیرد.
پس از اتمام صحبتهای معاون قرآن و عترت، حاضرین به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم پرداختند.
گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید حمید حسینی، ایرجی، خدمتکار، عزیززاده، اسماعیلی، شریفی، ویسی، مرسلی و ساجدی حضور داشتند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.