گام دوم خدمات سلامت الکترونیک بنیاد احسان که با همت سامانه ۴۰۳۰ و شرکت برکت تل توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی امام خمینی (ره) آغاز شده است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در گام دوم خدمات سلامت الکترونیک بنیاد احسان که با همت سامانه ۴۰۳۰ و شرکت برکت تل توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی امام خمینی (ره) آغاز شده است، امکان خدمت رسانی در حوزه سلامت الکترونیک از طریق سامانه تلهمدیسین (دوراپزشکی) در سراسر کشور ایجاد شد. در این مرحله با همکاری گروههای جهادی حاضر در مساجد، در هر مسجد یک پایگاه سلامت به مراجعین خدمات پزشکی ارائه میدهد.
سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان گفت: با بهرهگیری از سامانه دوراپزشکی و ویزیت توسط پزشک متخصص، در مناطق کمبرخوردار که دسترسی به پزشک متخصص وجود ندارد، خدمات تشخیص بیماری، تامین داروهای مورد نیاز بیماران و در صورت لزوم ارجاع به مراکز تخصصی درمانی انجام میشود.
مدیر عامل بنیاد احسان افزود: در مرحله اول طرح احسان سلامت، غربالگری افراد مشکوک و تشخیص زودهنگام بیماری کرونا در سطح استان تهران انجام گرفته است. در این طرح، خدمات پزشکی در قالب بیش از ۱۰۰ پایگاه فعال ارائه شده و غربالگری بیش از ۵۰ هزار مورد مشکوک در مدت زمان ۳ ماه انجام شده است. در مرحله دوم احسان سلامت علاوه بر خدمات اختصاصی بیماران کرونایی، آمادگی خدمترسانی به مراجعه دیگر بیماران نیز از طریق سامانه تله مدیسین فراهم خواهد شد.
وی افزود: همچنین در این طرح، بنیاد احسان با هدف توسعۀ خدمات درمانی در سراسر کشور و ارائه خدمات پزشکی رایگان در مناطق کمبرخوردار، کاروان سیار سلامت احسان را در سال جاری به استانهای قم، گیلان، خراسان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان و مناطق حاشیهای و کمبرخوردار استان تهران نظیر محله هرندی و ورامین اعزام نموده است.