علی حفیظی، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به روند اجرایی بازارچه چرتکه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری نمایشگاههای حضوری، دانشگاه شیراز با طراحی اولین وبسایت فروشگاهی دانشجویان، نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی و تولیدات دانشجویی چرتکه را بهصورت مجازی برگزار کرد.
حفیظی مطرح کرد: فراخوان بازارچه از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف منتشر شد و تعداد ۱۴۰هنرمند از ۹ دانشگاه مختلف، تمایل خود را به شرکت در بازارچه اعلام کردند که هماکنون ۹۵ غرفه با قریب ۱۵۰۰ محصول در سایت قابل مشاهده است.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز در خصوص ویژگیهای این نمایشگاه نیز بیان داشت: ازجمله ویژگیهای بارز این نمایشگاه، ایجاد یک زیستبوم نوآورانه و فناورانه برای دانشجویان سراسر کشور است که امکان تعامل دوجانبه و ارزیابی کیفیت از سوی خود دانشجویان را به وجود میآورد، همچنین این وبسایت امکان برگزاری دورههای آموزشی دارد.
حفیظی تصریح کرد: در این دوره از بازارچه، دورههای مختلف آموزشی در ۱۵حوزه صنایع دستی و ۱۱حوزه کسبوکار طراحی شده است که در طول جشنواره اجرایی خواهد شد. این دورهها شامل کارگاه آموزش بستهبندی، کارگاه مدل کسبوکار، کارگاههای مختلف هنری و ... است.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز اظهار داشت: در این نمایشگاه مجازی، دانشگاههای سراسر کشور با ایجاد صفحه شخصی دانشگاه خود در سایت احراز هویت شده و سپس دانشجویان آن دانشگاه میتوانند محصولات خود را در دستهبندی دانشگاه خود بارگذاری کنند.
حفیظی بیان کرد: بازارچه چرتکه از ۲۶ بهمنماه آغاز شده و تا ۶ اسفندماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت. علاقهمندان برای بازدید و ثبتنام در این بازارچه میتوانند به سایت چرتکه به نشانی https://chortkehbazar.ir مراجعه کنند.