
«شیشلیک» به تمام داشتههای بعد از انقلاب هجوم میبرد/ بی احترامی فیلم به مردم

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «حسین سلطان محمدی» منتقد و نویسنده سینمای ایران درباره آثار به نمایش در آمده در جشنواره فیلم فجر گفت: در فیلمهای به نمایش درآمده در جشنواره فریاد انتقاد از وضعیت اقتصادی و بازتاب اجتماع همچنین مهاجرت به وضوح دیده میشد که نسبت به سالهای گذشته ویژگی و تفاوت چندانی نداشت و بیشتر سازندگان آثار با فیگور پرداختن به فشارهای اقتصادی ضعفهای آثار خود را توجیه میکنند.
** «شیشلیک» را چه کسی سفارش داده است؟
وی ادامه داد:، اما درباره فیلم سینمایی «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان برای من این پرسش به وجود آمد که آقای مهدویان در اظهار نظرهایشان گفتند فیلمساز هستند و سوژه خوبی داشته باشند میسازند، زیرا زبان سینما را بلد هستند. بالاخره آثار قبلی ایشان با موضوعات انقلاب ساخته شد که بیشتر سفارش دهندگان آن کارها ارگانها و نهادهای انقلابی بودند، اما سوال اینجاست «شیشلیک» را چه کسی به ایشان سفارش داد.
**هجوم فیلم به تمام داشتههای انقلاب
وی ادامه داد: فیلم به شدت شعار زده است و به تمام داشتههای بعد ا ز انقلاب هجوم میبرد؛ و در کلیت به داشتههای افراد را پس از ۴۲ سال از گذشت انقلاب دست میاندازد. جامعه هدفی که مهدویان در فیلم به نمایش میگذارد بیشتر شبیه استبداد کره شمالی است.
** «شیشلیک» بی احترامی به مردم است
سلطان محمدی تصریح کرد: شهرک حاشیهای که افراد غذای واحد دارند، شعار واحد دارند و حداقل رفت و آمد را دارند، از تلویزیون حداقل استفاده را میکنند. خانههای کوچکی که در آن زندگی میکنند و کار در کارخانه نقطه اشتراک آنهاست. فیلم دو پاره است و از جایی که عطاران بالای تریبون میرود فیلم دو پاره میشود.
سلطان محمدی در خاتمه تاکید کرد: شیشلیک بی احترامی به مردم است، زیرا این گونه مردم را به نمایش میگذارد که از غصه و رنج مردم هم کاسبی میکنند.