به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طراحی سایت جزء نیاز مندی های هر کسب و کار به حساب می آید. شاید در گذشته بیشتر شرکت ها و سازمان ها وب سایت داشتند و سایر کسب و کارها از طریق تبلیغات سنتی خود را معرفی می کردند. اما امروزه از کسب و کار های خانگی گرفته تا فروشگاه ها و مغازه های هر چند کوچک هم به دنبال داشتن وب سایت مخصوص به خود هستند. این نیاز با گسترش حضور مشتریان در دنیای وب و صرفه جویی در وقت ایجاد شده است. رفتار مشتریان از خرید یا دریافت خدمات حضوری به انجام کارها به صورت آنلاین از طریق وب سایت ها تغییر کرده است. بنابراین اگر کسب و کار خود را هنوز آنلاین نکرده اید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
چرا کسب و کار های مختلف به طراحی سایت نیاز دارند؟
طراحی سایت نسبت به سایر تبلیغات با وجود هزینه کم ولی بازدهی قابل توجهی به همراه دارد. بسیاری از افراد هنوز شیوه های تبلیغات سنتی را ترجیح می دهند و نسبت به تغییر مقاومت دارند. ناگفته نماند که شیوع ویروس کرونا باعث آنلاین شدن کسب و کار های زیادی شد. بسیاری از افراد تصمیم گرفتند محصولات و خدمات خود را به جای عرضه فیزیکی به صورت آنلاین از طریق وب سایت ارائه دهند. سایر دلایل نیاز به طراحی سایت را در ادامه بیان می کنیم:
الزامات کسب و کارها
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید برای دریافت برخی از تاییدیه ها یا عضویت در سازمان های مختلف نیاز داشتن وب سایت دارید. برای مثال شرکت هایی که به دنبال قرار گرفتن در لیست سازمان آتش نشانی برای ارائه خدمات هستند می بایست این تاییدیه را دریافت کنند.
جذب مشتریان جدید
مشتریان غالبا قبل از انجام خرید حتی به صورت حضوری، ابتدا در مورد آن محصول جستجو می کنند. این بهترین فرصت برای شما برای جذب مشتری و بازاریابی اینترنتی است. مشتریان وقتی وارد سایت های مرتبط با محتوای دقیق می شوند و محصول مورد نظر خود را می بینند معمولا خرید می کنند. این افراد به مشتریان وفادار تبدیل می شوند و در خریدهای بعدی با اطمینان بیشتری از سایت شما خرید می کنند.
جلب اطمینان مشتری
حتی اگر از طریق بازاریابی سنتی مشتری خود را پیدا کرده باشید و کلیه ارتباط ها در قالب جلسات شکل گرفته باشد اما مطمئن باشید مشتری شما حتما تمایل دارد وبسایت شما را ببیند. ممکن است مشتری به دفتر شرکت یا سازمان شما مراجعه نکند در حالی که این محل را به خوبی برای حضور مشتری آماده کرده اید. اما مخاطبان به سادگی وبسایت شما را در گوگل جستجو میکنند و سایت شما را بررسی می کنند. حتی به سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی سر می زنند تا ببینند بقیه در مورد شما چه می گویند.
طراحی سایت نیازمندی کسب و کارهای جدید
با تغییر مدل رفتار کاربران کسب و کارها هم تغییرات قابل توجهی داشته اند.بسیاری از افراد حتی خرید های روزمره خود را به صورت آنلاین از طریق سایت های اینترنتی یا اپلیکیشن ها انجام میدهند. در نتیجه بسیاری از افراد به جای داشتن دفتر کار یا هر نوع محل فیزیکی برای کسب و کار خود، با طراحی وبسایت شخصی یا فروشگاهی محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند.
فروشگاه های اینترنتی با تقاضای چندین برابر روبرو هستند. زیرا به سادگی با داشتن یک وب سایت فروشگاهی می توان محصولات تولید خود یا سایر افراد را به فروش برسانیم. بسیاری از سایت ها برای شروع تنها یک محصول برای ارائه دارند اما پس از جذب مشتری، طیف محصولات خود را گسترش میدهند و سبد محصول خود را متناسبا تغییر می دهند.
طراحی سایت های خدماتی نیز بسیار مورد توجه می باشد. سایت های خدماتی ممکن است در حوزه آموزش، خدمات منزل، خدمات فنی و حرفه ای فعالیت کنند. هر فردی می تواند برای حرفه و تخصص خود مثل باغبانی، خیاطی، عکاسی ، طراحی و …سایت طراحی کند. در نتیجه حتی از شهر ها و کشورهای دیگر نیز می تواند مشتری جذب کند و محدودیت های جغرافیایی و هزینه های سرسام آور تبلیغات سنتی را از پیش روی خود بردارد.
وب سایت یا شبکه های اجتماعی؟
یکی از سوالات متداول مشتریان انتخاب بین حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی یا وب سایت ها است. پاسخ این سوال به سادگی و با بررسی پروفایل های کسب و کارهای موفق در شبکه های اجتماعی قابل ارائه است. کسب و کارهای موفق در شبکه اجتماعی خود وب سایت خود را معرفی میکنند. زیرا داشتن وبسایت باعث جلب اطمینان مشتری از فعال بودن و حتی واقعی بودن یک کسب و کار می گردد. حتی جالب است بدانید خرید از وبسایت ها معمولا سریع تر صورت می گیرد. اما در شبکه اجتماعی نیاز به تعامل مستقیم با مشتری می باشد که ممکن است در زمانی درخواست ارائه شود که شما آنلاین نباشید.
شبکه های اجتماعی معمولا جایی برای حفظ رابطه روزمره و ایجاد وفاداری و حس های مثبت با مشتری است. اما ارائه اطلاعات تخصصی و انجام فرایند خرید بهتر است در قالب وب سایت ها انجام گردد. همچنین در طراحی وب سایت ها امکاناتی مانند ساخت پروفایل یا پنل کاربری برای مشتری ایجاد می گردد. در نتیجه مشتری می تواند محصولات خریداری شده و سوابق خرید خود را مشاهده و پیگیری کند.
جمع بندی
آنلاین شدن کسب و کارها فرایندی است که می تواند رشد کسب و کار ما را به صورت نمایی رقم بزند.جذب مشتریان جدید و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار فرایندی است که در غالب بازاریابی سنتی بسیار پرهزینه خواهد بود.اما طراحی سایت می تواند به ما در این زمینه کمک قابل توجهی کند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع پیشنهاد می کنیم به مجموعه طراحی سایت iransite.com مراجعه کنید و از مشاوره تخصص رایگان این شرکت استفاده کنید.