به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسن ملکی در جمع معاونین و مدیران سازمان ضمن تقدیر از فرد فرد اعضاء در همراهی و مجاهدت مدیریتی و اجرایی در پیشبرد برنامههای سازمان؛ به مرور برخی از اقدامات لازم برای سال آتی پرداخت.
وی با اشاره به تدوین ۱۱ راهنمای برنامه درسی که به تازهگی تایید و تصویب رسیده، گفت: طراحی و تدوین راهنماهای برنامه درسی و راهنمای پیش دبستانی براساس برنامه ریزی درسی و سند تحول بنیادین کاری بسیار ریشهای است.
برنامه ویژه مدرسه (بوم)، شبکه ملی رشد به عنوان یکی از مهمترین اقدامات فناورانه سازمان، رمزینه پاسخ سریع و ۴۰۰۰ هزار عنوان محتوای کتابهای درسی، تولید محتوای الکترونیک تعاملی برای ۲۰۳ عنوان کتاب با ۵۷۰۰ محتوای مکمل در شبکه ملی رشد، طراحی دورههای جدید در فنی و حرفهای با همکاری سایر معاونتهای وزارتخانه، تولید بیش از ۶۰۰۰ هزار دقیقه الگوی تدریس در مجموعه استودیوهای سازمان، درج معارف انقلاب در کتابهای درسی، تولید ۲۴ پروژه فیلم فنی حرفهای برای هنرجویان، تولید بستههای تربیت و یادگیری برای شرایط کرونا و ارسال به استانها از جمله اقدامات تحولی است که در سال ۹۹ بدانها پرداخته ایم.
طراحی و تدوین برنامه درسی؛ نقطه قوت سازمان
وی افزود: تلقی بنده این است که سازمان در طراحی و تدوین برنامه درسی در نقطه قوت قرار دارد و از منظرحمایتی و مشارکتی و نظارت بر عملکرد استانها در راستای برنامههای درسی نیاز به تقویت بیشتر دارد.
اهم اقدمات سال ۱۴۰۰
معاون وزیر با اشاره به اقداماتی که برای سال ۱۴۰۰ باید انجام شود افزود: اجرای فاز دوم محتوای الکترونیک، تولید الگوها و دستورالعملهای بستههای تربیت و یادگیری و تصویب آنها با رویکرد بهره مندی جامعه ازبسته ها، تولید چند نمونه بستههای تربیت و یادگیری به عنوان فاز آزمایشی برای دو پایه ابتدایی و متوسطه اول، تداوم نصب رمزینه پاسخ سریع روی کتابهای درسی، تهیه الگوی چند تالیفی؛ تولید برنامههای درسی حضوری و غیر حضوری متناسب با اوضاع کرونایی، برنامهریزی مدون برای رشته علوم و معارف اسلامی؛ اعتبارسنجی و ارزشیابی تولیدات مکتوب و الکترونیکی سازمان از جمله مواردی است که در سال ۱۴۰۰ باید دنبال شود و مورد اهتمام مدیران در برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی قرار گیرد.
ملکی گفت: ارزشیابی برنامه درسی بخصوص در بخش فنی و حرفهای و کاردانش نیاز به تقویت دارد چراکه ارزشیابی باعث مشروعیت برنامه ریزی درسی میشود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، وی در ادامه به برخی اقدامات لازم در حوزه امور اداری و رفاهی، روابط عمومی و عملکرد شوراهای سازمان به عنوان عقول منفصله اشاره کرد.