به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا رزاقی در مصاحبه با بخش «باسخنگویان» برنامه «رویداد» ضمن ارائه گزارش عملکرد اقدامات انجام شده در سال ۹۹، گفت: در قالب طرح شاهد که شامل دانش آموزان فرزند شهید، جانباز و آزاده است، کارهای انجام گرفته بر عهده وزارت آموزش و پرور و وزارتخانههای بهداشت و آموزش عالی و نیز حوزه علمیه است.
وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی این طرح بود، افزود: آموزش و پرورش باید نسبت به ارتقای مدارس شاهد اقدام کند و استاندارد سازی آن را در دستور کار بگذارد و ما از سال ۹۶ این موضوع را با مدیران مدارس پی گرفتیم.
رزاقی سند تحول آموزش و پرورش را محور اصلی این تحولات عنوان کرد و گفت: کارگاههایی در ۳۲ استان با حضور مدیران مدارس برگزار کردیم و در استانها قریب سه دوره برگزار شد.
وی با بیان اینکه ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در سطح کشور با رعایت شناسنامه مذکرو، چارچوب فعالیتها را در قالب استاندارد مشخص انجام میدهند، گفت: طرح تدبیر و تعالی نیز ملی برگزار میشود.
رزاقی علی رغم بحث کرونا، محقق کردن مفاد این شناسنامه را از اقدامات شاخص نهاد تحت مدیریت خود در سال جاری عنوان کرد و افزود: حدود دو ماه و نیم در قالب ویدئو کنفرانس نسبت به رفع مشکلات و بررسی فعالیت مدارس شاهد مرتبط با شناسنامه، فعالیت داریم.
مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: خداراشکر ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در کشور با استفاده از این شناسنامه به سمت سبکی منسجم در اداره و برنامه ریزی پیش میروند.
رزاقی همچنین در خصوص گام دوم در راستای ارتقای فعالیتهای کیفی در سال جدید گفت: مدارس باید نسبت به نقطه ورود، در پایان سال جهش داشته باشند.
وی همچنین نرم دانش آموزی را در مدارس شاهد مشابه سایر مدارس عنوان کرد و گفت: ما آزمون ورودی نداریم، ولی سطح توقع، کمتر از مدارس نمونه دوللتی و تیزهوشان نیست و لذا مدارس شاهد پس از این دو مدرسه در تمام استانها مورد اقبال و توجه مردم هستند.
رزاقی در پایان پیش بینی کرد در سال آتی بخشی از دبیرستان هاش شاهد وارد مهارت آموزی شوند.