به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، این نوع نگرانی قبلاً در ورود به سال ۲۰۰۰ میلادی نیز مطرح شده بود و تجربیات بین المللی در این زمینه وجود دارد.
مرکز مدیریت راهبردی افتا از مسئولان و متخصصان IT زیرساختهای حیاتی، تولیدکنندگان سامانهها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی خواست، برای پیشگیری از وقوع هر اختلالی به هنگام آغاز سال ۱۴۰۰، تمامی سامانههای وابسته به تاریخ شمسی از جمله CRM، انبارداری، فروش، حسابداری، مدیریت محتوا و هر سامانه دیگری را از نظر امکان بروز مشکل در تغییر تاریخ و آغاز سال جدید، بررسی کنند.
کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا یادآور شدهاند: اهمیت مسئله و چالشهای ناشی از بروز مشکل تغییر تاریخ در آغاز سال جدید، در سامانههای ارائه دهنده خدمات عمومی و همچنین سامانههای قدیمی بیشتر است.
به همه مسئولان و متخصصان IT زیرساختهای حیاتی، تولید کنندگان سامانهها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی توصیه شده است، با هدف رفع مشکل احتمالی سامانهها، قراردادهای خدمات پشتیبانی سامانههای حیاتی و دارای اهمیت، تمدید و بهروزرسانی شوند.
مرکز مدیریت راهبردی افتا از همه متخصصان و مسئولان IT دستگاههای دارای زیرساخت حیاتی و همچنین ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی، خواسته است تا پایگاههای داده و چگونگی نگهداری تاریخ شمسی را در آنها از جهت بروز مشکل و اختلالات تغییر تاریخ بررسی کنند.