به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ورایتی، «گودزیلا در برابر کونگ» با فروشش در اولین آخر هفته اکران نوری تازه به دل استودیوهای هالیوودی و مالکان سینماها تاباند و این امید را به وجود آورد که مردم یک سال پس از اینکه در خانه به تماشای نتفلیکس نشستند، حالا آماده بازگشت به سینماها هستند.
این فیلم با فروش ۳۲ میلیون دلار در سه روز آخر هفته و فروش ۴۸.۵ میلیون دلاری که از ۵ روز اکرانش کسب کرده بزرگترین فروش از روزهای اول اکران در دوران پاندمی را به خود اختصاص داد. پیش از این «زن شگفتانگیز ۱۹۸۴» با فروش ۱۶.۷ میلیون دلار در سه روز اول اکرانش، موفقترین فیلم بود و پس از آن «تام و جری» با فروش ۱۴ میلیون دلار جای دارد.
«گودزیلا در برابر کونگ» در ۳۰۶۴ سالن سینما اکران شد که به معنی اختصاص بیشترین سالن سینما از زمان شروع پاندمی است. میزان مشارکت در بین خریداران بلیت هم بسیار بالا بوده، زیرا همه خریداران بلیت امکان تماشای آن در اچبیاو مکس را هم به دست میآورند. این فیلم در کانادا که هنوز ۸۰ درصد سینماها تعطیل هستند در سرویسهای دیجیتال ۳ میلیون دلار فروش کرد.
در گیشه بینالمللی که از آخر هفته گذشته میزبان این فیلم شد، فروش فیلم از ۲۳۶ میلیون دلار عبور کرده است. فروش «گوزدیلا در برابر کونگ» در این آخر هفته در بازار بینالمللی ۷۱ میلیون دلار به فروش قبلی افزود که ۴۴ میلیون دلار آن از چین به دست آمد.
البته در چین فیلم سینمایی «خواهر» با فروش ۵۲ میلیون دلاری در جایگاه نخست باکسآفیس کشور قرار گرفت و «گودزیلا در برابر کونگ» را در جایگاه دوم نشاند.
«گودزیلا در برابر کونگ» با بودجه ۱۶۵ میلیون دلاری ساخته شده و برای اینکه به مرز سوددهی برسد هنوز باید بلیتهای بیشتری بفروشد.
در آمریکا هر چند فروش این فیلم امیدبخش بوده، اما تاکنون بیش از ۵۵ درصد سالنهای سینماها کار خود را از سر گرفتهاند و بسیاری از جمله در نیویورک و لس آنجلس با ظرفیت کمتری فعالیت میکنند تا با پروتکلهای ایمنی همراه باشند.
فروش «گوزدیلا در برابر کونگ» میتواند استودیوهای هالیوودی را تشویق کند تا فیلمهای پرمخاطبی، چون «یک جای کاملاً ساکت ۲»، دنباله سریع و خشمگین و «تاپ گان» را در فهرست نمایش خود نگه دارند.