آخرین اخبار:
کد خبر:۹۲۵۸۷۰

آغاز دوباره «قیمت‌سازی» خودرو در فضای مجازی

اگرچه مراکز فروش خودرو به علت محدودیت‌های کرونایی به مدت ۱۰ روز تعطیل شده‌اند، اما «قیمت‌سازی» در فضای مجازی مجددا از سرگرفته شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو با توجه به شروع موج چهارم شیوع ویروس کرونا، مقرر شد از روز شنبه ۲۱ فروردین ماه گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در مناطق قرمز کشور تعطیل شوند که بازار خودرو نیز یکی از همین مشاغل تعطیل شده محسوب می‌شود؛ با این وجود وبسایت‌های اینترنتی طی روز‌های گذشته قیمت سازی در فضای مجازی را از سر گرفته و با ارائه قیمت‌های سلیقه‌ای بر طبل حواشی صنعت خودرو می‌کوبند.

به عنوان نمونه، در یکی از وبسایت‌های اینترنتی خودرو، قیمت انواع خودرو اینگونه تنظیم و درج شده است:

قیمت خودرو

در این رابطه، نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران اظهار داشت: میزان فروش در بازار خودرو طی هفته گذشته بسیار ناچیز بود و در حالی که خریداران و مصرف کنندگان کم کم در حال ورود به بازار بودند، ستاد ملی کرونا به دلیل قرمز شدن تعداد زیادی از شهرها، بازار‌های کشور به مدت ۱۰ روز تعطیل کرد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، از روز شنبه مراکز فروش خودرو و به طور کلی بازار خودرو در سراسر کشور تعطیل شد.

کاشانی نسب در مورد قیمت‌هایی که این چند روز در فضای مجازی برای انواع خودرو ارائه می‌شود، گفت: بازار تعطیل است و هیچ قیمتی رد و بدل نمی‌شود از این رو قیمت‌های درج شده در وبسایت‌های اینترنتی، سلیقه‌ای بوده و واقعی نیستند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران افزود: به عنوان مثال شاهد هستیم که در فضای مجازی نرخ‌های خودرو روزی دو مرتبه تغییر می‌کند، در حالی که بازار تعطیل است و خرید و فروشی وجود ندارد که بخواهد مبنای جدیدی برای قیمت گذاری به دست بیاید و از وبسایت‌ها سر دربیاورد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار