به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، بیشترین چیزی که توجه افراد را به خود جلب می کند، داستان سرایی ها و خلق محتوا است. افراد می توانند از هرگونه محتوایی الهام بگیرند و مطابق با آن واکنش هایی نشان دهند. درست است که بازاریابی اهمیت زیادی دارد، اما اگر می خواهید افراد را از نظر احساسی به برند و محصولات خود جلب کنید، بهتر است از کاتالوگ ها استفاده کنید. آیا با بازاریابی مطب به دنبال جذب بیشتر مراجعه کننده هستید؟ نظرتان راجع به کاتالوگ مطب چیست؟ مطالعه این مطلب به شما کمک بسیاری خواهد کرد تا تبلیغات در مطب را به کمک کاتالوگ انجام دهید.
مطالعات نشان می دهد که مشتریان و مخاطبان از خواندن کاتالوگ های مجله مانند لذت می برند. به همین دلیل است که آن ها وقت بیشتری را صرف کند و کاو در کاتالوگ ها می کنند. در واقع، میانگین زمان صرف شده برای مطالعه کاتالوگ 15.5 دقیقه است و مصرف کنندگان تمایل دارند چندین هفته آن ها را نگه دارند. طراحی کاتالوگ یکی از روش ها جهت معرفی یک شرکت یا موسسه است. طراحی یک کاتالوگ میتواند به صورت خلاقانه صورت پذیرد و تاثیر خود را بر ذهن مخاطب دو چندان کند. ساخت کاتالوگ و طراحی آن باید به گونه ای باشد که در نگاه اول مخاطب در ذهن جای گیرد و او را وادار به دیدن آن کند.
کاتالوگ ها همچنین ابزاری قدرتمند برای حفظ مشتری هستند. کاتالوگ ها نه تنها می توانند فیزیکی باشند و از طریق پست و یا به طور لحظه ای در فروشگاه ها به افراد ارائه شوند، بلکه می توانند به صورت کاملا دیجیتالی مشتری را به سمت تجربه های هیجان انگیز آنلاین، هدایت کنند.
علاوه بر این، کاتالوگ ها ابزاری بسیار موثر برای انتقال اطلاعات در خصوص کالا و خدمات کسب و کار شما هستند. طبق یک نظر سنجی ساده از یک خرده فروش پوشاک مردانه، نشان داده شد که20٪ از مشتریانی که اولین بار به وب سایت او مراجعه کرده بودند، پس از دریافت کاتالوگ، بلافاصله خرید صورت دادند. این رقم یک و نیم برابر خریداران جدیدی بود که کاتالوگ دریافت نکرده بودند. این روش می تواند برای سایر صنایع و کسب و کارها کمک کننده باشد.
(متن جایگزین تصویر: اهمیت کاتالوگ ها و توجه به طراحی صحیح آنها در بازاریابی بسیاری از کسب و کارها نادیده گرفته شده است.)
همان طور که گفته شد، کاتالوگ می تواند اطلاعات مختلفی را در خصوص کالا و خدمات در اختیار مشتریان قرار دهد. تا به امروز استفاده از این ابزار برای توصیف و معرفی محصولات بسیار مرسوم بوده است؛ اما آیا در خصوص خدماتی مانند خدمات پزشکی نیز این اقدام موثر است؟
آیا می دانید کاتالوگ ها در مقایسه با سایر تبلیغات می توانند تاثیر بیشتری در تصمیم گیری افراد برای خرید و یا استفاده از خدمات داشته باشند؟
طبق نظر سنجی های صورت گرفته، 72% از افراد گفته اند که کاتالوگ ها بیشتر برای آن ها جذابیت ایجاد کرده و این امر سبب شده تا آن ها به میزان 84% بیشتر ترغیب به خرید و یا استفاده از کالا و خدمات شوند.
به عنوان مثال کاتالوگ مطب می تواند افراد را با خدماتی که در آن مطب ارائه می شود، بهتر و بیشتر آشنا کند. افراد دوست دارند تا اطلاعات زیاد و مختلفی در خصوص خدماتی که می توانند دریافت کنند و همچنین هزینه ها، به دست آورند. به همین دلیل است که آن ها خواندن کاتالوگ را بسیار موثر می دانند.
از سوی دیگر به جای تبلیغاتی که شاید بسیار هزینه بر باشند، شما می توانید کاتالوگ های مفید طراحی کرده و آن ها را در اختیار مخاطبان هدف خود قرار دهید.
امروز همه کسانی که به دنبال موفقیت در کسب و کار خود هستند، می دانند که خلق تجربه عمیق و خوب برای مشتری، می تواند آن ها را تبدیل به مشتریانی وفادار کند. این مسئله به راحتی می تواند با ارائه چاپ کاتالوگ حرفه ای (https://afragraphic.com/%da%86%d8%a7%d9%be-%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a7%d9%84%d9%88%da%af/) مرتفع شود.
کاتالوگ ها می توانند افراد را در سطح عمیق تری درگیر کنند. چرا که طراحی کاتالوگ با داستان و تصاویر جذاب همراه است و می تواند تعامل بیشتر و بهتری با کاربران ایجاد نماید. همچنین تحقیقات نشان می دهد که مدت زمان نگهداری کاتالوگ ها توسط افراد چیزی در حدود 20 روز است و این یعنی شانس برای خرید کالا و خدمات بیشتر خواهد شد.
تصور کنید که می خواهید اطلاعات جامعی را در خصوص خدمات مطب خود در اختیار مراجعین و مشتریان قرار دهید. مسلما توضیح نفر به نفر می تواند بسیار زمان بر باشد. از طرفی این توضیحات می تواند وقت مفید را از سایر مراجعین بگیرد. اینجاست که اهمیت طراحی کاتالوگ مطلب بیش از پیش نمایان می شود.
اگر کلینیک و مطب شما ترمیم های زیبایی انجام می دهد، به شما پیشنهاد می کنیم حتما در طراحی کاتالوگ، تصاویر قبل و بعد از کارهایی که انجام داده اید، قرار دهید. به این صورت می توانید نتایج رضایت بخشی که خلق کرده اید را به مراجعین خود انتقال دهید.
اگر می خواهید کاتالوگ طراحی شده شما نتیجه بهتری داشته باشد، باید اطلاعات جامعی در خصوص خدماتی که ارائه می دهید در بروشورها ذکر کنید. مسلما مراجعه کنندگان دوست دارند تا با سرویس های مختلف شما آشنا شوند. پس، از قلم انداختن هر یک از خدمات می تواند به معنای از دست رفتن یک فرصت طلایی برای رضایتمندی مشتریان باشد.
چرا مراجعین باید کلینیک و یا مطب شما را برای دریافت خدمات انتخاب کنند؟ برای آنکه بتوانید آن ها را ترغیب کنید، حتما مزیت های رقابتی خود را ذکر کنید. آیا خدمات ویژه ای ارائه می دهید؟ قیمت های شما رقابتی است؟ خدمات شما منحصر به فرد است؟ تمامی این موارد را برای آگاهی بیشتر مراجعین در کاتالوگ ذکر نمایید.
(متن جایگزین تصویر: برای افزایش تاثیر کاتالوگ، لازم است مزیت رقابتی کسب و کار خود نسبت به سایر رقبا را به صورت خلاصه و مفید در کاتالوگ ذکر کنید.)
ادبیاتی که در کاتالوگ برای ارائه اطلاعات انتخاب می کنید نیز بسیار مهم است. یک مخاطب شناسی ساده به شما می گوید که لحن گفتار شما در کاتالوگ باید به چه صورتی باشد تا بهترین و بیشترین تاثیر را روی مخاطبان خود بگذارید.
بدون تردید، طراحی یک کاتالوگ نه تنها برای ارائه اطلاعات در خصوص خدمات بلکه برای محصولات نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می خواهید مخاطبان شما جذب کاتالوگ شده و در نهایت به مطالعه آن بپردازند، حتما طراحی مناسبی برای آن در نظر بگیرید.
همان طور که گفتیم، برای آنکه بتواید شانس بیشتری برای ارائه خدمات به مراجعین و یا فروش محصولات خود داشته باشید، بهتر است برای تبلیغات و بازاریابی در مطب، از مزیت های طراحی کاتالوگ مطب در بالاترین سطح استفاده نمایید. کاتالوگ ها می توانند سبب ماندگاری بیشتر برند شما در ذهن افراد شوند و از طرف دیگر با اطلاعاتی که ارائه می دهند، می توانند فروش بیشتری را برای شما رقم بزنند.
برای سفارش طراحی کاتالوگ از گروه مشاوران طراحی افراگرافیک (https://afragraphic.com/)، از طریق راههای ارتباطی زیر، اقدام کنید:
شماره تلفن : 02166120694
ایمیل: info@afragraphic.com
آدرس: انقلاب- خیابان آزادی- خیابان اسکندری شمالی نرسیـده به میـدان توحیـد- خیابـان طوسـی- پ 83