به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با توجه به شیوع کرونا، ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان بانکی از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به الزام قانون جدید چک به ثبت و تائید اطلاعات چک در سامانه صیاد بانک مرکزی، لازم است تا همه کاربران چک بتوانند به سامانه صیاد دسترسی داشته باشند.
بانک مرکزی و شبکه بانکی، از طریق اپلیکیشن های تجاری و نرم افزارهای موبایلی امکان ثبت وتائید اطلاعات غیرحضوری چک در سامانه صیاد را فراهم کرده اند؛ با این حال برخی از صاحبان کسب و کار به علت عدم دسترسی به گوشی هوشمند، در استفاده از چک¬های جدید در معاملاتشان با مشکلاتی مواجه شده بودند.
راهکار حل مشکل این دسته از افراد نیز ارائه خدمات ثبت، تائید و انتقال چک از طریق خودپرداز و پیامک است که مورد توجه کارشناسان، نمایندگان مجلس و مسئولین بانک مرکزی نیز قرار گرفته است.
چند روز پیش، روابط عمومی بانک مرکزی در مورد استفاده از پیامک برای ثبت و تائید چک بیان کرده بود که به زودی خدمات ثبت، تائید، انتقال و استعلام چک به صورت پیامکی و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، از طریق سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ به مشتریان فاقد گوشی هوشمند ارائه خواهد شد؛ بنابراین باید دید که این قول¬های بانک مرکزی چه زمانی عملی شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.
به تازگی نیز، خبرگزاری ایلنا به نقل از بانک مرکزی اعلام کرده است که برخی از بانکهای بزرگ کشور نهایتا تا نیمه شهریور ماه سرویسهای مربوط به چکهای صیادی را بر روی خودپردازهای خود ارائه خواهند کرد و سایر بانکها نیز به تدریج تا پایان تابستان به این زنجیره میپیوندند.