به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: نسخه الکترونیک زمینهساز ایجاد تحول در عرصه سلامت کشور است و در اهمیت و ضرورت این طرح بزرگ تردیدی وجود ندارد.
وی با تقدیر از زحمات همه افرادی که برای توسعه نسخه الکترونیک تلاش کردهاند، تسهیلگری و فرآیندزدایی را از مبانی اصلی ایجاد تحول در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: رمز موفقیت نسخه الکترونیک توجه به همین اصول است و باید در سایر حوزههای فعالیت نیز به نحوی تسهیلگری و فرآیندزدایی در داخل سازمان تأمین اجتماعی و همچنین برای بیرون از سازمان پیگیری شود.
وی با تأکید بر اینکه فناوری اطلاعات پیشران تحول در سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: باید زمینههای پیشرانی فناوری اطلاعات را نیز فراهم کنیم و در گامهای بعدی توسعه نسخه الکترونیک، ابتدا باید ظرفیت این حوزه را ارتقا دهیم.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی برونسپاری را از رویکردهای مهم این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: ضمن رعایت ملاحظات امنیتی باید برون سپاری خدمات حوزه فناوری اطلاعات را مورد توجه قرار دهیم و با شناسایی دقیق مسائل برای رفع ایرادات اقدام و به رویکرد توسعهای توجه داشته باشیم.
موسوی ادامه داد: نسخه الکترونیک در نهایت باید منجر به ایجاد پرونده الکترونیک شود. رویکرد ما حذف کامل نسخ کاغذی است. در حوزههای دیگر حاکمیتی نیز هرجا که نیازمند همکاری باشد، پیگیری میکنیم و از ظرفیتهای قانونی برای پیشبرد این برنامه نیز استفاده خواهیم کرد.
اعضای شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی هم در این جلسه به بیان دیدگاههای خود پرداختند و امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گزارش جامعی از روند اجرای طرح نسخه الکترونیک ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ۹۹ در همه شعب و کارگزاریهای سراسر کشور متوقف شد.
بر این اساس سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد میتوانند با ثبتنام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.
بیمهشدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی میتوانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.
در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان میتوانند نسخه بیمهشدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچههای کاغذی خواهد داشت.
همچنین هر بیمهشده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی میتواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمهشدگان میتوانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.