آخرین اخبار:
کد خبر:۹۶۸۱۰۶
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با دانشجو:

استعدادیابی و کشف کودک باید در فضای فیزیکی باشد/ فضای مجازی کمک کننده به آموزش است

علی ‌اکبر زاده گفت: شعار ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز محوری است و بر این عقیده هستیم که کودک ما باید در یک فضای فیزیکی قرار بگیرد و به صورت رو در رو با مربی خود در ارتباط باشد.

مهدی علی‌اکبر زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد تا معلم‌ها و مربیان از فرصت فضای مجازی برای تدریس و آموزش گروههای سنی مختلف استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم کانون مجازی را ایجاد کردیم و برای دانش آموزان جدای از برنامه درسی، کارگاههای آموزشی مختلفی را برای سنجش نوع آموزشها در فضای مجازی تشکیل دادیم.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: کارگاههای آموزشی مجازی کانون توسط مدیران مربوطه رصد می‌شوند و عملکرد و نتایج آن مورد توجه قرار می‌گیرد و برنامه‌ریزی های مورد نیاز برای آموزش همه جانبه دانش آموزان انجام می‌شود.

علی‌اکبر زاده تصریح کرد: شعار ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز محوری است و بر این عقیده هستیم که کودک ما باید در فضای فیزیکی کانون قرار بگیرد و به صورت رو در رو با مربی خود در ارتباط باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از برنامه‌های استعداد یابی و کشف استعداد کودکان و نوجوانان باید توسط مربی و در فضای حضوری انجام بگیرد اما نمی‌توانیم قابلیت ها و فناوری‌هایی که به صورت نوین در اختیار ما قرار دارد را نادیده بگیریم.

 

برنامه‌های مربیان کانون برای کودکان، اختیاری است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از مربیان کانون از طریق فضای مجازی و با استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی با کودکان ارتباط برقرار می‌کنند و سوالات آن‌ها را جواب می‌دهند.

علی‌اکبر زاده تصریح کرد: برنامه‌های کانون پرورش فکری با برنامه مدارس یک سری تفاوت دارد و یکی از این تفاوت‌ها تکالیفی است که در مدرسه برای دانش آموزان مشخص می‌شود و معلم پس از دیدن آن به دانش آموز نمره می‌دهد و این در حالی است که برنامه‌های کانون یک امر اختیاری است که فرد را به تلاش وامی‌دارد و در او ایجاد انگیزه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فناوری‌های فضای مجازی ارتباط مربیان با کودکان و نوجوانان دانش آموز که در کارگاههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می‌کنند را تکمیل کرده و به آن سرعت می‌دهد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار