به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، اولین مجمع مسئولین روابط عمومی و امور بینالملل دستگاههای حاکمیتی کشور با حضور جعفر صادق منش قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، مهردادتوکلی مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل ستاد، رضا بازرگان مدیر کل هماهنگی دستگاههای اجرایی ستاد با مدیران و نمایندگان روابط عمومی و امور بین الملل دستگاهها و وزاتخانههای کشور در محل سالن جلسات شهدای امر به معروف و نهی از منکر ستاد برگزار شد.
این نشست در راستای هم افزایی و تشریک مساعی روابط عمومی دستگاههای حاکمتی با اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد در راستای تشکیل شبکه راهبردی روابط عمومی و امور بین الملل وزارتخانهها و دستگاههای حاکمیتی به منظور ترویج و توسعه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و به میزبانی اداره کل روابطعمومی و امور بین الملل ستاد و اداره کل دستگاههای حاکمیتی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
مدیران کل روابط عمومی و امور بین الملل و نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان انتقال خون ایران، وزارت اموزش و پرورش، وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی، سازمان صدا و سیما، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک ملی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت ورزش و جوانان، وزارت نیرو، انرژی اتمی، وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و وزارت دادگستری اعضای محوری این نشست بودند.
اولین نشست تخصصی مدیران روابط عمومی دستگاههای حاکمیتی کشور با محوریت ارتقا سواد رسانه و اطلاعات در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مصوباتی داشت که اهم آن به شرح ذیل است:
۱. تشکیل قرارگاه عملیات لشکر سایبری
۲. اطلاع رسانی و انعکاس در جهت اخذ مجوز شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد و محلات و همچنین تشکلهای های مردمی مطالبهگر
۳. انعکاس اخبار حوزه امر به معروف و نهی از منکر توسط روابط عمومی دستگاهها
۴. رصد و تحلیل و بررسی اطلاعات و محتواهای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر در رسانههای داخلی و خارجی
۵. عملیات روانی مناسب در حوزه اطلاع رسانی
۶. مشارکت و هم افزایی روابط عمومی دستگاهها در نمایشگاه ها، جشنوارهها و نشستهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر
۷. مشارکت در تولید محتوای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر توسط روابط عمومی استانها
۸. اطلاع رسانی دوره ملی آموزش امر به معروف و نهی از منکر
۹. سازماندهی تبلیغات محیطی سازمانها و دستگاهها در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر
۱۰. اختصاص بیلبوردهای ثابت روابط عمومی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاهها
۱۱. پیگیری و انعکاس طرح «گشت ارشاد مسئولین» در دستگاهها توسط روابط عمومیها
۱۲. گزارش فعالیتهای مرتبط با حوزه عفاف و حجاب به ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور
۱۳. مشارکت حداکثری در برگزاری دورههای توانمندسازی برای مدیران روابط عمومی دستگاههای سراسر کشور با محوریت امر به معروف و نهی از منکر
۱۴. راه اندازی شبکههای اجتماعی داخلی برای جذب و برون داد برنامههای حوزههای امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب
دومین نشست شبکه راهبری مسئولین روابط عمومی و امور بین الملل وزارتخانهها و دستگاههای حاکمیتی کشور به میزبانی یکی از وزارتخانهها در آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار میشود.