به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ارائه ۶ هزار و ۳۹۹ خدمت صادراتی از جمله این اقدامات است که در چند سال اخیر، روند ورود محصولات دانشبنیان و خلاق به بازارهای جهانی را تسهیل و تسریع کرده است. این تلاشهای جبرانی است برای پایین بودن سهم ایران در سبد جهانی صادرات محصولات و خدمات فناورانه.
تولیدات ایرانساختی که به دلیل برخی مشکلات و چالشها برای رسیدن به بازار جهانی محدودیت دارند؛ اما با استفاده از این خدمات و دریافت مشاورههای تخصصی، در مسیری اصولی و درست، راهی بازارهای جهانی میشوند و بازار آنها در دیگر کشورها توسعه مییابد.
کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله مجموعههایی است که طی چند سال اخیر گامهای مثبتی برای این کار برداشته و تاکنون ۶ هزار و ۳۹۹ خدمت صادراتی به شرکتهای متقاضی ارائه کرده است. این خدمات مشمول حمایتهایی در حوزههای توسعه بازار، بازاریابی، ارائه خدمات مشاورهای، تبلیغات و ... میشود و در اختیار مجموعهها قرار میگیرد.
تاکنون ۱ هزار و ۹۸۳ شرکت از این خدمات استفاده کرده و بازار بینالمللی محصولاتشان را توسعه دادهاند. انتخاب راهبرد صحیح ورود به بازار، مشاوره الزامات قانونی و تمایلات بازار برای محصولات هدف، شرکت در نمایشگاههای محلی و تخصصی و راهبری شرکتهای تولیدی برای ورود به بازارهای هدف از دیگر وظایف و خدماتی است که در این پلتفرم به شرکتها ارائه میشود.