به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهری طالبی دارستانی در حاشیه ملاقات مردمی و چهره به چهره با مردم استان قم افزود: باید باور کنیم راه حل رفع مشکلات مردم، حضور میدانی مسئولین و لمس مشکلات مردم از نزدیک است.
وی تاکید کرد: با پشت میزنشینی و رصد وضعیت مردم از پشت ویترین و گزارشات کاغذی، نمیتوان مشکلات مردم را حل کرد.
طالبی دارستانی گفت: ویژگی اصلی مدیران جهادی و انقلابی، علاوه بر افزایش تعامل مستقیم با زیرمجموعه، ارتباط رو در رو با مردم است که در این صورت ارتباط کارمندان زیر مجموعه نیز با مردم بیشتر خواهد شد.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اظهار کرد: در جریان سفرهای استانی ضمن دیدار با اقشار مختلف جامعه هدف این وزارتخانه، چون بازنشستگان، افراد دارای معلولیت، کارگران و فعالان در تعاونی ها، متقاضیان وام و کارآفرینی، به دنبال حل مشکلات آنها در سریعترین زمان ممکن هستیم.
وی افزود: با تاکید وزیر، معاون مدیریت منابع وزارت به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و همچنین مدیر کل بازرسی در سفرهای استانی حضور پیدا میکنند تا شکایات، درخواستها و مطالبات مردمی از نزدیک بررسی و پیگیری شود.
طالبی دارستانی همچنین درباره فرآیند کار بیان کرد: مردم درخواستهای خود را در یک متن ارائه میدهند، درخواست بنا به تشخیص به مسئول مربوطه استانی ارجاع داده میشود، پس از بررسی نظر کارشناسی آنان، بنا به تشخیص نمایندگان تام الاختیار مقام عالی وزارت، دستور پیگیری و حل مشکل مردم برطرف شود.
به گفته وی، گزارشات در سامانه سامد ثبت شده و پس از آن پیگیری میشود تا در بازه زمانی مشخص، مشکل افرادی که مراجعه کرده اند حل شود.
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابیهای انجام شده در این سفرهای استانی مشاهده شد که در سطح همه استان ها، سرمایههای سرگردان و فرصتهای شغلی فراوانی وجود دارد که در تلاشیم در این زمینه برنامه ریزی درست صورت گیرد.
وی با بیان اینکه این دیدارها نقش بسزایی در امید و اعتماد مردم دارد، اظهار داشت: سیاست اصلی وزارت مردم، عدالت محوری و رسیدگی به مشکلات مردم است که به جد در دستور کار قرار دارد.