
علت خاموشی آسانسورهای برخی از ایستگاههای مترو چیست؟
مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: خیلی از پله برقیها و آسانسورهایی که شرکت ساخت که به توسعه هلدینگ مترو معروف است را میسازد و تحویل میدهد استاندارد لازم را ندارند و ما با این اوصاف نمیتوانیم از آنها استفاده کنیم و علت قطعی و خاموشی بسیاری از آسانسورهای موجود در مترو هم مر بود به نبود استاندارد آنها است.
وی تصریح کرد: در خرید برخی از آسانسورهای قبلی که در مترو نصب شدهاند دقت لازم صورت نگرفته است و اداره استاندارد نیز به این گونه شرکتها استاندارد نداده است و ما هم نمیتوانیم به طور قانونی این آسانسورها را بیمه کنیم و وقتی که بیمه ندارند و احتمال خطر و آسیب و برای مسافران وجود دارد، نمیتوانیم آنها را بهرهبرداری کنیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه همچنین خاطرنشان کرد: در رایزنیهایی که جدیدا انجام دادیم، این موضوع مدنظر ما است که از پله برقیها و آسانسورهایی در مترو استفاده کنیم که در زمان بهرهبرداری هم استاندارد داشته باشند و هم با هماهنگی با شرکتهای بیمه گذار آنها را بیمه کرده تا انشاالله مسافران هم مورد آزار واقع نشوند.
مترو تهران بزرگترین متقاضی پله برقی در کشور است
شایسته اصل در ادامه یادآور شد: طبیعی است که لوازم مصرفی مورد استفاده در آسانسورها هم نرخ مصرف و زمان استفاده مشخصی دارند و بسیاری از آسانسورهای فعلی مترو نیاز به نوسازی و اورهال دارند.
وی تاکید کرد: شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه بزرگترین شرکت متقاضی پله برقی در کل کشور است و در حال حاضر ۱ هزار و ۲۰۰ پله برقی در ایستگاههای مختلف متروی تهران وجود دارد و در حال فراهم کردن ساز و کاری هستیم که در این عرصه اتفاقاتی برای تولید آسانسور و پله برقی در داخل رقم بزنیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه یادآور شد: بخشی از شرکتهای تولید پله برقی و یا ملزومات آسانسور ایرانی هستند که البته شرکتهای فوق نیز عمده قطعات خود را از خارج وارد کشور میکنند و به اسم شرکت ایرانی فعالیت میکنند و بخشی از کارهایی که توانستهاند بومی سازی کرده اما در مجموع در تامین عمده نیازمندیهای قطعات مورد استفاده در مترو وارد کننده هستیم و هنوز نتوانسته ایم به استاندارد ایرانی برسیم.
شایسته اصل اضافه کرد: در حال حاضر همکاری خود را با شرکتهای ایرانی در داخل گسترش میدهیم که به سمت انتقال طراحی و تکنولوژی به داخل حرکت کنیم که بتوانیم به سمت بومی سازی این صنعت قدم برداریم و شریک خارجی هم میتواند در کنار ما باشد اما در نهایت ما به سیستم داخلی مدنظر خود دست پیدا کنیم.