اکبر قنبرپور، معاون سابق توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره موانع توسعه نوآوری در جامعه بیان کرد: مهمترین چالش در این عرصه، بازار است و از آن به عنوان مانع یاد نمیکنیم، درواقع این مهمترین چالش شرکتهای دانشبنیان به ویژه شرکتهای مستقر در پارکهای فناوری همین بازار است.
قنبرپور عنوان کرد: به نظر من شرکتها باید به جای توسعه فناوری توجه بیشتری را به بازار داشته باشند. درحال حاضر موضوعی که دیده میشود این است که ۷۰ تا ۸۰ درصد توان یک شرکت روی توسعه محصول متمرکز شده است درحالیکه باید همین درصد را برای توجه به بازار اختصاص دهد.
معاون سابق توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: به طور کلی در بازار یکسری عوامل همچون تولید محصولات برای بار اول به ویژه محصولاتی که در دنیا جدید هستند، موانعی را ناخودآگاه به وجود میآورد که در این راستا بازار و صنایع باید کشش خود را افزایش دهد. برای آنکه از محصولات شرکتهای دانشبنیان خود در بازار و صنایع استفاده کنیم هنوز فرصتهای زیادی داریم.
وی بیان کرد: حلقه واسط بین شرکتهای دانشبنیان و صنایع برای رفع چالشها میتواند رویدادها، شبکههای فنبازار و بروکرهایی باشند که طی چند سال گذشته ایجاد شدند.