آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۰۴۶۷۲
در گفتگو با دانشجو تشریح شد؛

نحوه رفتار با کودکان پس از کاهش همه‌گیری کرونا+ فیلم

موضوع نحوه رفتار با کودکان پس از کاهش همه گیری بیماری کرونا و چگونگی کاهش اضطراب آن‌ها از جمله مواردی است که والدین این روزها با آن روبرو هستند.

سید یاسر موسوی روانپزشک حوزه کودکان و نوجوانان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا در دوره فعلی زندگی ما باعث شد تا آنچه همواره در زندگی معمول بود بهم بخورد.

وی تصریح کرد: انسانها موجودات اجتماعی هستند و خود و هیجانتشان را با ارتباطات اجتماعی خود تنظیم می‌کنند و کودکان جدای از این موضوع ارتباطات خود را با اتفاقاتی که در طول روزمره میوفتد تنظیم کرده و سعی میکنند طوری باشند که کمترین اضطراب را تجربه کنند.

این روانپزشک حوزه کودکان و نوجوانان یادآور شد: همه گیری کرونا و اتفاقاتی چون تعطیلی مدارس، بیکاری و خانه نشینی والدین کودک و فوت اطرافیان به دلیل ابتلا به کرونا باعث برهم خوردن نظم زندگی آن‌ها شده است و آنها را دچار اضطراب و استرس فوت و از دست دادن عزیران خود کرده است.

موسوی خاطرنشان کرد: بازگشایی مجدد مدارس مسئله اضطراب جدایی را دوباره در بین کودکان ایجاد کرده و حتی دانش آموزانی که سابقه اضطراب از جدایی نداشته‌اند دچار این استرس و اضطراب شده اند و موقع رفتن به مدرسه دانش آموز را دچار دلشوره می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: بیقراری، عصبانیت کودکان و چسبندگی به والدین پیش از رفتن به مدرسه به دلیل همان اضطرابی است که مدیریت کردن آن کار سختی است و به یکباره باز شدن مدارس خیلی فرصت تطابق را به کودک و والدین با مدرسه را نمی دهد.

این روانپزشک کودکان و نوجوانان همچنین تصریح کرد: جدای از اضطراب جدایی از والدین که کودک تجربه می‌کند، موضوع اضطراب  مدرسه رفتن و مواجه شدن پرسش و پاسخ حضوری که تا پیش از این مجازی و آنلاین بوده است نیز در کودک ایجاد شده و مواردی این چنینی اضطراب او را افزایش می‌دهد.

کد ویدیو

موسوی خاطرنشان کرد: کودکی که اضطراب می‌گیرد شرایط بدی را تجربه می‌کند و کلافه است و راه حل و راه فراری را برای رهایی از این اضطراب پیدا نمی‌کند و بازتاب آن را با گریه کردن های طولانی و پی در پی، بیقراری، چسبندگی به پدر و مادر و رفتارهایی از این قبیل بروز می‌دهد.

وی اضافه کرد: بچه ها اگر بدانند که در محیط اطراف چه اتفاقی می افتد خیلی راحت تر با آن کنار می‌آیند و بهتر است به کودکان به ویژه درباره بیماری کرونا و عوارضی که متوجه زندگی عادی مردم کرده است، اطلاع رسانی شود و آنها را با شرایط جدیدی که ممکن است آن را تجربه کنند، آشنا کنیم تا اضطراب و استرس کمتری را تجربه کنند.

این روانپزشک کودکان و نوجوانان یادآور شد: هر چه پدر، مادر، مدیر و معلم کودک بتوانند تسلط خود را در شرایط مختلف حفظ کنند، می‌توانند در کاهش اضطراب کودک نقش بهتری را ایفا کرده و همراهی با کودک نیز در این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار