به گزارش خبرنگاراستانهای خبرگزاری دانشجو، رحمت عباسنژاد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در وبینار«بررسی از سرگیری آموزش حضوری و معرفی سیاستهای تحولی وزارت علوم در حوزه معاونت آموزشی» گفت: دانشگاه مازندران از مراکز آموزش عالی برتر و موفق کشور در از سرگیری آموزش حضوری بوده است.
بر اساس این گزارش، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیان کرد: باید آموزش مجازی را به عنوان یک دستآورد حفظ و از تجارب بدستآمده و قابلیتهای ایجادشده به وسیله این نوع آموزش در شرایط مورد نیاز استفاده کرد.
عباسنژاد برگزاری این نوع نشستها را فرصت بسیار مناسبی برای ارایه دیدگاههای آسیبشناسانه و تجارب دانشگاههای مختلف کشور در دوران کرونا برشمرد و تصریح کرد: مطابق بررسیهای انجامشده، کاهش انگیزه جامعه دانشگاهی به آموزش حضوری، کاهش کیفیت یادگیری در برخی نظامها و رشتهها از جمله مسایلی بوده که در بررسی عملکردی در قبل و زمان آموزش مجازی، نظام ٱموزشی را با چالش روبرو کرده بود. بنابر همین بررسیها و در شرایط فروکشکردن همهگیری، اهتمام جدی برای اجراییشدن از سرگیری آموزش حضوری در وزارت به کار بسته شد که خوشبختانه دانشگاه مازندران نیز با عزم و حمایت همه جانبه ریاست دانشگاه، هیات رییسه، اعضای هیات علمی، دانشجویان و یاوران علمی، از پیشتازان از سرگیری آموزش حضوری بوده است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، حفظ و ارتقای کیفیت آموزش را از اولویتهای این معاونت دانست و تاکید کرد: کلیه دستورالعملها و بخشنامههای آموزشی تا پایان شهریورماه قابلیت اجرایی خواهند داشت و از مهر ۱۴۰۱، آییننامههای پیش از همهگیری، ساری و جاری خواهند بود.
عضو هیئت رییسه دانشگاه با تاکید بر نقش جامعه دانشگاهی در روشن نگهداشتن مشعل آموزش در دوران کرونا افزود: با از سرگیری آموزش حضوری باید سیاستهای تحولی وزارت عتف را با جدیت دنبال و عملیاتی کرد.
معاون آموزشی دانشگاه بر اهمیت نقش دانشگاه مازندران بهعنوان دانشگاه جامع در مدیریت استان و اثربخشی آن در رفع نیازهای منطقه اشاره و اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف، راهی جز تحول و توجه به عملیاتیشدن طرح تحول آموزش عالی در دولت سیزدهم نخواهیم داشت؛ بنابراین با توجه به شرایط کنونی، نیازمند تحول در سرفصلهای آموزشی و درسی دانشگاهها مطابق سند آمایش آموزش عالی و حرکت به سوی مهارتگرایی هستیم.