جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره فرآیند آزادسازی واردات خودرو اظهارکرد: مساله مهم در واردات خود، بحث تنظیم آییننامه است و اینکه چه خودروهایی قرار است وارد شود و چه کسانی این خودروها رو وارد خواهند کرد. آنچه که تاکنون به دست ما رسیده است نشان میدهد سقف حجم موتور خودروهای وارداتی ۲۵۰۰ سیسی تعیین شده است.
وی افزود: اگر نظارت دقیقی در تنظیم آییننامه واردات خودرو انجام نشود، این نگرانی وجود دارد که واردات خودرو مجددا برای خودروسازها تبدیل به ابزاری شود تا انحصارطلبی خودشان را ادامه دهند.
رشیدی کوچی در پایان خاطرنشان کرد: خودروی وارداتی با تعرفهها، عوارض و مالیاتهای متعدد نباید تبدیل به خودروی لوکس شود. از آن طرف به اسم خودروی اقتصادی و ارزان، نباید خودروی بی کیفیت و نامناسب را به قیمت یک خودروی بهروز به مردم بفروشند.