به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهدی رجبعلی افزود: بر این اساس نسل جدید موتورهای ایرانی با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در این شرکت در حال طراحی و توسعه است و از این حیث طراحی خانواده موتور سه سیلندر را میتوان مهمترین دستاورد در این حوزه دانست.
وی ادامه داد: برای طی دوران گذار تا رسیدن به تولید انبوه موتورهای کم مصرف، ارتقا و توسعه موتورهای موجود و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت نیز عمدهترین فعالیتهای توسعهای قوای محرکه شرکت ایپکو است.
مدیرعامل شرکت ایپکو، با اشاره به پیشرفت طرح تولید موتور EF ۷ پلاس تنفس طبیعی، گفت: این طرح از منظر توسعهای اتمام یافته و در حال تامین و تدارک قطعات برای آغاز تولید انبوه است.
رجبعلی، ضمن تاکید بر تولید انبوه موتور EF ۷ پلاس در آینده نزدیک، اصلیترین طرح این شرکت را، طراحی و تولید خانواده موتورهای سه سیلندر ایران خودرو دانست و گفت: مراحل توسعه این خانواده موتور در حال انجام است و امیدواریم تا نیمه اول امسال، بتوانیم قطعاتی که نقشههای آن در اختیار سازندگان قرار گرفته را دریافت کرده و وارد فرآیند تاییدیه قطعات شویم و پیش بینی میکنیم تا انتهای سال، اولین موتور خانواده موتور سه سیلندر، در خط تولید قرار گیرد.
وی با بیان اینکه توسعه نسل سوم خودروهای دورگه در شرکت ایپکو از جمله طرحهای در دست اقدام است، عنوان کرد: بخشی از طرح جامع توسعه برق و الکترونیک ایران خودرو مربوط به بخش ای. سی. یو و نرم افزار کاربردی موتور، در شرکت ایپکو در حال انجام است که این طرح در نیمه اول امسال به بهرهبرداری خواهد رسید.