آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۲۸۰۶۶

خاندوزی: دانش آموز امروز توان تحلیل مسائل اقتصادی را ندارد / مرجعیت آموزش اقتصاد را از دست دادیم

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مسئله محور نبودن آموزش‌های اقتصادی ما موجب شده است که دانش آموزان از مراکز دیگری خارج از آموزش و پرورش نیاز‌های خود را برطرف کنند؛ در این زمینه ما مرجعیت آموزشی را از دست داده ایم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی، در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم فرصت‌هایی را برای آشنایی معلمان و دانش آموزان با موضوع سواد اقتصادی داشته باشیم، گفت: اگر در گام دوم انقلاب اسلامی بنا داریم به سوی ۷ آرمان حرکت کنیم و با وجود تمام کارشکنی‌ها بنای آن را داریم که مسیر بلندمدتی را علیرغم سختی‌ها و موانع و دشمنی‌ها طی کنیم؛ مسیر سازی به زحمت شما بازمی گردد.

وی افزود: ما در تربیت افرادی که به مسائل امروز جامعه با نگاهی که مدنظر ماست، نگاه کنند؛ موفق نبودیم.

خاندوزی با اشاره به اهمیت مسئله محوری برای حل مشکلات فعلی کشور گفت: در نظام آموزش فعلی مسائلی برای تعلیم و تربیت وجود دارد که از نسل‌های قبل برای ما برنامه ریزی شده است؛ در حالی که دانش آموز، امروز برای حل چالش‌های پیش رویش و برنامه‌های بعد از فراغتش و برنامه‌هایی که در شهر و کشورش وجود دارد؛ نه توان تحلیل درستی از وضعیت اقتصادی دارند و نه چشم اندازی برای راه حل چالش‌ها بع همراه دارد؛ حتی دانش‌آموزان ما این قدرت را ندارند که در جهت حل مشکلات اقتصادی خانواده، محل، و شهر خود نقش آفرین باشند.

وی افزود: مسئله محور نبودن آموزش‌های اقتصادی ما موجب شده است که دانش آموزان از مراکز دیگری خارج از آموزش و پرورش نیاز‌های خود را برطرف کنند؛ در این زمینه ما مرجعیت آموزشی را از دست داده ایم.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: به دلیل اینکه آموزش مسائل اقتصادی از مراجع رسمی به مراکز غیررسمی منتقل شده است؛ افراد دیگری برای جوانان و نوجوانان ما تصمیم می‌گیرند و نوجوانان ما برای اینکه استقلال مالی خود را پیدا کنند گاهی سرمایه خانواده خود را تباه می‌کنند.

وی اظهار کرد: ما در وزارت اقتصاد و دارایی توانایی این را داریم که مراکزی را معرفی کنیم که بینش و مهارت نوجوانان را در حوزه سواد اقتصادی و سواد مالی کمک کنیم. امیدوارم بتوانیم کارگاه‌های حل مسئله اقتصادی داشته باشیم و المپیاد‌های گوناگونی را با این فضا ایجاد کنیم. می‌توانیم بینش لازم را برای حل چالش‌های اقتصادی به نوجوانان بدهیم.

خاندوزی با اشاره به تعاملات دو وزارتخانه اقتصادی دارایی و آموزش و پرورش گفت: با همکاری که با بانک مرکزی داشته‌ایم کمک کرده‌ایم مسئله بغرنج بانک سرمایه که نزدیک بود نامناسبی برسد حل و فصل کنیم تا بانک سرمایه مجدداً احیا شود و مراحل اجرای این زمینه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه گردش مالی وزارت آموزش و پرورش رسوبی را در بانک‌ها ایجاد کرده است، گفت: برای استفاده از اعتبارات بیشتر فرهنگیان شبکه بانکی کشور مکلف است از این منابع و امکانات استفاده کند.

خاندوزی خاطر نشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در این زمینه رخ داده موضوع بیمه فرهنگیان است. برای اینکه وزارت آموزش و پرورش همچنان فعال و پرثمر به کار خود ادامه دهد هر کاری از دستمان بربیاد؛ انجام خواهیم داد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار