به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: گسترش و پیشرفت روزافزون تکنولوژی به خصوص در زمینه دیجیتال و اینترنت، وضعیت کسب و کارها را تغییر داده است، رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب و کارهای جدید، موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی، چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت انجام کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده است که انجام بهینه آن¬ها نیازمند نیروی انسانی ماهر و حائز شایستگیهای مدنظر است.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی با تأکید بر ضرورت ایجاد اینگونه رشتهها در قالب نظام آموزشهای علمیکاربردی خاطر نشان کرد: دانش آموختگان این رشته، مهارتها و توانمندیهایی، چون بازاریابی ویدئویی، بهینهسازی و بازاریابی موتورهای جستجو (SEO/SEM)، بازاریابی شبکههای اجتماعی، شناخت و رعایت قواعد کپی رایت، کار با CMS و خودکارسازی فرآیند بازاریابی را کسب مینمایند.
جمالزاده تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته میتوانند مشاغلی همچون اپراتور کسب و کارهای دیجیتالی، اپراتور SEO و اپراتور ارزیابی دادههای کسب و کار را احراز کنند.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی افزود: این دوره، جزء رشتههای پر تقاضا بوده و تمامی محتوای آن باتوجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار است.
سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان باتجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.