به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: فعالیتهای مهم و راهبردی برای دانش آموزان دوره اول متوسطه که دوره هویت یابی است از جمله طرح تشرف، اقدامات برای بهبود فرآیند هدایت تحصیلی و نقش معلمان، آموزش کدنویسی به منظور تحقق برنامههای حوزه هوش مصنوعی، برگزاری امتحانات هماهنگ پایه نهم، کلاسهای رفع اشکال شبکه آموزش و موارد دیگر برگزار شده است که نشان از تلاش و پیگیری مداوم همکاران دفتر دارد.
وی در ادامه تصریح نمود: خروجی برنامهها باید در مدارس به ویژه مدارس عادی دولتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بود، نمایان گردد و شاهد تحول و بهبود فرآیندها و فعالیتها در مدرسه باشیم. کانون توجه اجرای برنامهها باید در مدارس عادی دولتی و با مشارکت اکثریت دانش آموزان و دبیران صورت پذیرد.
محمدمهدی کاظمی در ارتباط با اجرای برنامههای آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی، تاکید کرد: ورود تکنولوژی به مدارس امری مطلوب و لازم است، اما باید فرهنگ سازی مناسب در خصوص استفاده از این فناوری برای کادر مدرسه، والدین و به ویژه دانش آموزان صورت گیرد تا شاهد تحقق اهداف آموزشی و تربیتی مطلوب در این دوره تحصیلی بود.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال، اظهار داشت: فعالیت اصلی آموزش و پرورش به منظور تحقق شعار سال، برنامه ریزی و اقدام در راستای تحقق فرهنگ اقتصادی، کار، درآمد حلال و بهره وری برای دانش آموزان است.
وی با اشاره با توانمندسازی نیروی انسانی، گفت: توانمندسازی نیروی انسانی باید به صورت مداوم صورت گیرد، ضمن انجام طرحهای کیفیت بخشی و توانمندسازی با تاکید بر آموزش تلفیقی در مدارس باید نسبت به بازخوردها و تغییر در صورت نیاز اقدام نمود. بهره برداری از ظرفیت اجرای آزمایشی قطعا در اجرای طرح به صورت ملی موفقیت به همراه خواهد داشت.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر تمرکز اجرای برنامهها در مدرسه به ویژه مدارس عادی دولتی، تصریح نمود: کار خوب، عمیق و مطلوب در کوتاه مدت به سرانجام نخواهد رسید و باید در یک برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، اهداف قصد شده در سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت مدنظر قرار گیرد.
محمدمهدی کاظمی با اشاره به گفتگوی شفاف و مداوم مدیران با مدرسه، گفت: تبادل نظر و گفتگو با مدیران مدارس به منظور اجرای دقیق و کامل برنامهها در مدرسه ضروری است. ازجمله دستاوردهای معاونت آموزش متوسطه در این حوزه، اجرای برنامههای متعدد گفتگو محور، مباحثه پیرامون برنامهها از سوی مدیران این معاونت با کادر مدارس میباشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان، اظهار داشت: جشنواره و مسابقات در مرحله کشوری را باید به صورتی برگزار نمود که امکان مشارکت و رقابت تمام دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مدارس عادی دولتی وجود داشته تا از گلخانهای شدن رویدادهای ملی جلوگیری شود.