
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:
پرداخت تسهیلات دو میلیاردی به فعالان عرصه پوشاک
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۶ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تسهیلات اشتغالزایی به طراحان مدل و لباس استان اختصاص یافت و امسال این میزان تسهیلات با هدف تقویت طراحی مدل و لباس ایرانی انجام میگیرد.
به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، احسان عابدی صبح امروز در نشست خبری کارگروه مد و لباس یزد با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مد و لباس در یزد گفت: این کارگروه مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی است که مسئولیت آن به وزارت فرهنگ و ارشاد واگذار شده و هدف و مأموریت آن سیاستگذاری و بسترسازی برای حوزه مد و لباس کشور است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: این کارگروه مرجع فرا دستگاهی است و دستگاههای مختلف عضو آن هستند و در استانها نیز به مسئولیت فرهنگ و ارشاد و حضور همه دستگاهها برگزار میشود.
وی با اشاره به برگزاری جشنوارههای مختلف پارچه و رویداد تولید لباس برای مناسبتهای مختلف در سالهای گذشته در سطح استان عنوان کرد: در سال گذشته ۵ رویداد مدل و لباس به همت مؤسسات فعال در این حوزه در یزد برگزار شد.
عابدی افزود: در حال حاضر ۱۰ مؤسسه فعال در حوزه مدل و لباس در استان از اداره کل فرهنگ و ارشاد مجوز فعالیت دارند و فعالیتهایی که در این حوزه در استان انجام میشود به دوش این موسسههاست.
وی گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۶ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تسهیلات اشتغالزایی به طراحان مدل و لباس استان اختصاص یافت و امسال این میزان تسهیلات با توجه به شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان عرصه مدل و لباس پیشرفت قابل توجهی دارد که با هدف تقویت طراحی مدل و لباس ایرانی انجام میگیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: با توجه به دغدغهای که در حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب وجود دارد طراحی، تولید و توزیع پوشاک سالم و عفیفانه اهمیت بالایی دارد و رویکرد و هدف کارگروه مدل و لباس نیز دسترسپذیر کردن پوشاک سالم و عفیفانه برای عموم مردم است.
عابدی افزود: برگزاری پنج رویداد در سال گذشته و یک رویداد در انتهای سال در نمایشگاه بینالمللی یزد نیز با هدف دسترسپذیر کردن لباس و پوشاک سالم و عفیفانه انجام گرفت که رویداد مد و لباس کنونی یزد نیز با همین هدف برپا میشود.
وی یادآور شد: در طرح زیست عفیفانه استانها مکلف شدهاند زیرساختهای طراحی، تولید و توزیع پوشاک سالم و عفیفانه را فراهم کنند و با توجه به دغدغه بانوان در تهیه لباس مناسب و وارداتی بودن عمده لباسها، از سال گذشته با جدیت طرح زیست عفیفانه پیگیری شد تا زیرساختهای پوشاک فراهم و بازارچهها و فروشگاههایی برای توزیع لباس پوشاک اسلامی و عفیفانه برپا شود.
عابدی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ شاخصهای نظارت بر تولید و عرضه پوشاک اجتماعی تدوین و ابلاغ شد که چارچوب مشخص و مدونی در زمینه طراحی لباس است، اما اجرایی شدن آن نیازمند عزم جدی در دستگاههای مسئول به خصوص در صنوف تخصصی تولید و طراحی لباس است که می تواند اقدام خوبی در عرصه عفاف و حجاب و جلوگیری از عرضه پوشاکی که زیبنده فرهنگ ایرانی اسلامی نیست باشد.
وی یادآور شد: رویداد و نمایشگاه مد و لباس یزد به مدت سه روز در مجتمع تجاری ستاره از ۲۴ تا ۲۶ خرداد با حضور ۶۰ تولیدکننده و برند مطرح لباس و پوشاک اجتماعی کشور برپا میشود البته با وجود فراخوانها و اطلاعرسانی که انجام شده تعداد محدودی از تولیدکنندگان استان یزد در این نمایشگاه حضور دارند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.