به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، تصریح کرد در جدیدترین رقیب توئیتر جایی برای اخبار سیاسی نیست. وی افزود برنامه جدید تردز هیچ کاری برای تشویق سیاست و سخت خبر انجام نخواهد داد.
موسری نوشت: نیاز داشتن به بررسی دقیق، منفی بودن و خطراتی که با سیاست و سخت خبر همراه است، ارزش درگیری یا درآمد بیشتر را ندارد. وی افزود موضوعات شگفت انگیز دیگری مانند ورزش، موسیقی، مد، زیبایی، سرگرمی و ... وجود دارد که میتوان از آنها برای ایجاد یک پلتفرم جذاب بدون نیاز به ورود به سیاست یا سخت خبر استفاده شود.
متا در سالهای اخیر، از اخبار و سیاست، فاصله گرفته است. حتی در سال گذشته اخبار را از نام فید فیسبوک حذف کرد. این شرکت همچنین در پاسخ به قانون جدید کانادا که آن را ملزم به پرداخت هزینه اخبار محلی میکند، گفت که اخبار را از فیسبوک و اینستاگرام در این کشور حذف میکند.
رئیس اینستاگرام بعداً پاسخ اولیه خود را روشنتر کرد و اظهار داشت که اگرچه تردز رتبه اخبار یا مطالب سیاسی را کاهش نمیدهد، اما از تجربه فیسبوک استفاده خواهد کرد، در اوایل دهه ۲۰۱۰ به این صنعت در فیسبوک امیدوار بودیم و تکرار آن اشتباه است.
مطمئناً تردز برداشتی از توئیتر است، پلتفرمی که خود را تحت مالکیت جدید نشان میدهد. این پلتفرم در روز چهارشنبه گذشته راه اندازی شد و تعداد افراد موجود در آن در حال حاضر از ۷۰ میلیون ثبت نام فراتر رفته است.
با این حال، به نظر میرسد که سیاست و اخبار به نوعی در تردز نفوذ کنند، به خصوص اگر سیاستمداران و روزنامه نگاران از این پلتفرم در چرخه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا استفاده کنند.