به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، علی محمد روستا (معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد) روز سه شنبه در نشست کمیسیون ایمنی راههای استان در یاسوج، اظهار کرد: از زمان افتتاح محور ترانزیتی پاتاوه به دهدشت تاکنون ۱۶ نفر در حوادث رانندگی این محور جان خود را از دست داده اند.
روستا افزود: یکی از عوامل افزایش تصادفات منجر به فوت تقاطع گندی خوری است که تاکنون اصلاح نقاط حادثه خیز در این محور در کاهش تصادفات جرحی و فوتی تاثیری نداشته، این تقاطع در محور پاتاوه به دهدشت پرحادثهخیزترین تقاطع در سطح استان است و پروژه با ۸۴۰ میلیارد ریال به مناقصه رفته که تا هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این مسیر ترانزیتی نقاط حادثهخیز زیادی دارد و تعداد تصادفات جرحی و منجر به فوت در این مسیر روز به روز در حال افزایش است و در صورتی که این نقاط حادثهخیز اصلاح نشود شاهد بالا رفتن آمار تصادفات منجر به فوت در فصل زمستان خواهیم بود.
روستا ابراز کرد: میطلبد راهداری نسبت به آشکارسازی و نصب روشنایی تقاطع گندی خوری تا زمان شروع عملیات اجرایی اقدام کند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نبود روشنایی تونلهای محور پاتاوه به دهدشت همواره مورد انتقاد بود، گفت: اعتبار خوبی برای تونلهای محور پاتاوه به دهدشت اختصاص داده شده است که روشنایی این تونلها تامین شود.
روستا بیان کرد: تجهیز و گازرسانی ساختمان پلیس راه محور پاتاوه به دهدشت مورد تاکید است و دستگاه متولی این مهم را در دستور کار قرار دهد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رفع مشکل آنتن دهی در مسیرهای استان تاکید کرد و افزود: برای کاهش تصادفات همه دستگاههای اجرایی همکاری کنند و پای کار بیایند.
روستا با بیان اینکه ۱۲ نقطه کور آنتن دهی در مسیرهای استان قرار دارد، تاکید کرد: اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در نشست آینده این کمیسیون برنامهای برای پوشش آنتن دهی در این نقاط از جمله کمربندی یاسوج ارائه دهد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیشتر تصادفات و حوادث رانندگی مربوط به کمربندی یاسوج است و نباید در این نقطه حادثهخیز نقاط کوری وجود داشته باشد.