به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انجمن صنفی مدیران رسانه مطالبات مدیران رسانه از معاون مطبوعاتی دولت چهاردهم را در سامانه خبری این انجمن منتشر کرد.
انجمن صنفی مدیران با انتشار فهرستی از مطالبات پیشنهادی مدیران رسانه از معاون رسانهای و تبلیغات دولت چهاردهم در سامانه خبری این انجمن به نشانی www.mirna.ir از اعضا و مدیران رسانه دعوت کرد تا در تکمیل مطالبات صنفی مشارکت کنند.
این انجمن در راستای پیگیری مطالبات صنفی رسانهها فهرستی از مسائل و نیازهای صنفی را در جهت ارتقا و بهبود وضعیت این صنف احصا نموده و جهت پیشنهاد به معاون رسانهای و تبلیغات دولت چهاردهم با اعضا خود به مشورت گذاشت.
فهرست موارد پیشنهادی انجمن به شرح ذیل است؛
۱- حذف یارانه رسانههای دولتی و خصولتی.
۲- ساماندهی بازار کاغذ و نشر مطبوعات و استمرار توزیع حواله کاغذ یارانهای بصورت فصلی.
۳- پیگیری افزایش بودجه یارانه رسانهها در لایحه بودجه ۱۴۰۴.
۴- ساماندهی وضعیت توزیع آگهیهای دولتی برای رسانههای برخط.
۵- پیگیری انتشار آگهیهای ثبتی قوه قضاییه در روزنامههای سراسری.
۶- ساماندهی و عدالت در توزیع آگهیهای دولتی روزنامهها در تهران و شهرستان ها.
۷- پیگیری و حل مشکل مالیات رسانهها از طریق انعقاد تفاهم نامه با سازمان امور مالیاتی کشور.
۸- با توجه به بالا رفتن هزینههای تولید و انتشار و حقوق و دستمزد و … افزایش میزان یارانههای پرداختی به رسانهها متناسب با هزینه ها.
۹- تدوین دستورالعمل جدید توزیع یارانه و حذف شیوه نامههای قبلی با کمک و هم اندیشی انجمنهای صنفی کارفرمایی.
۱۰- پیگیری عضویت نماینده تشکلهای رسانهای در هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر جهت پیگیری امور خبرنگاران، روزنامه نگاران و مدیران مسئول عضو صندوق و رسیدگی به مشکلات آنها بویژه بیمه تکمیلی.
۱۱- حل مشکل اجرای قانون معافیت سهم کارفرما برای رسانههای برخط در سازمان تامین اجتماعی و انعقاد تفاهم نامه با این سازمان جهت رسیدگی به مشکلات کارگاههای رسانه ای.
۱۲- پیگیری امور رفاهی خبرنگاران و مدیران رسانه با حمایت از انجمنهای رسانهای از طریق انعقاد تفاهم نامههای همکاری با مراکز خدماتی و رفاهی.
۱۳- ساماندهی کیوسکهای مطبوعاتی و افزایش مراکز خرید جدید مطبوعات از طریق اعطا و واگذاری سهام کیوسکها به مدیران رسانههای مکتوب.
۱۴- پیگیری اجرای قانون سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری از طریق انعقاد تفاهم نامه با وزارت کار.
۱۵- انعقاد تفاهم نامه با سازمان زندانها جهت توزیع رایگان مجلات برگشتی شرکتهای توزیع.
۱۶- ایجاد تفاهم نامه با وزارت اقتصاد و صمت جهت اعطای وام کم بهره خرید دفتر، تجهیزات رسانهای از قبیل رایانه، لپ تاپ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، تلفن همراه و خرید کالا برای خبرنگاران و مدیران رسانه.
۱۷- انعقاد تفاهم نامه با وزارتخانهها و سازمانهای دولتی جهت توزیع عادلانه آگهیهای بانک ها، موسسات و شرکتهای زیر مجموعه این وزارتخانهها که توسط روابط عمومیها بصورت ناعادلانه و رانتی توزیع میشود.
۱۸- افزایش مبالغ وامهای صندوق اعتباری هنر و افزایش زمان بازپرداخت اقساط.
۱۹- کاهش مبلغ پرداختی بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر و تقسیط آن.
۲۰- ایجاد میز خدمت در معاونت رسانهای جهت مشاوره رایگان امور مجوزها، امور حقوقی، امور بیمه و تامین اجتماعی، مالیات و پیگیری مشکلات اعضای صندوق اعتباری هنر.
۲۱- پیگیری جدی فیلتر شدن فیک نیوزها و رسانههای برخط فاقد مجوز.
۲۲- ارتقای اداره نظارت بر رسانههای برخط به اداره کل خبرگزاریها و رسانههای برخط.
۲۳- انعقاد تفاهم نامه با وزارت ارتباطات جهت رفع فیلترینگ و اعطای اینترنت ارزان به خبرنگاران و مدیران رسانه فعال در سامانه رسانههای کشور.
۲۴- رسیدگی به وضعیت توزیع رسانههای مکتوب از طریق انعقاد تفاهم نامه با شرکت ملی پست.
۲۵- برگزاری جشنوارههای فصلی، محلی و کشوری.
انجمن صنفی مدیران رسانه که قریب به یک دهه از تأسیس و فعالیت آن میگذرد، همواره در پیگیری امور صنفی پیشگام بوده است.