به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ این کتاب در هفت فصل تهیه شده است که «تعاریف انواع سواد و تاریخچه سواد مالی»، «چرایی و ضرورتهای سواد مالی و یادگیری آن»، «آشنایی با مهارتهای کلیدی ارتقای سواد مالی»، «برنامهریزی مالی و ارکان سازنده آن»، «ایستگاههای سواد مالی برای تحقق تربیت اقتصادی نسل هزاره سوم»، «بررسی گام به گام تربیت اقتصادی کودکان و نوجوانان توسط والدین» و «مفهوم ریسک و نسبت آن با سواد مالی» عناوین فصلهای این کتاب است.
غایت نهایی کتاب پیش رو تقویت سواد مالی، ارتقای هوش اقتصادی و تحقق تربیت اقتصادی نسل هزاره سوم است. نسلی که زیست در جهان دیجیتال را تجربه میکند و سخن از رمزارزها و تعاملات مالی دیجیتال بدون درنظر گرفتن مرزهای حکمرانیهای رسمی به میان میآورد. این نسل اساسا در تعریف سواد نیز با پیوستگی میان دانش و مهارت برای داشتن ویژگیهای لازم برای شهروندی مطلوب بودن مواجه هستند و نگاههای سنتی موجود اقتصادی و مالی برای آنها چندان قابل تعمیم و تسری نیست هرچند که دانستن این مبانی برای همه ضرورتی اجتنابناپذیر است.