کد خبر:۱۱۸۳۶۰۵

برطرف شدن مشکل حمل و نقل دانشجویان دانشگاه گیلان

معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: یک خط اتوبوس‌رانی از شهر به دانشگاه برقرار شد که هر ساعت یک اتوبوس تا درب دانشگاه دانشجویان را پیاده و سرویس داخلی از درب ورودی تا داخل دانشگاه دانشجو راه به مقصد می‌رساند.

محمدرضا باغبان‌زاده معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان به خصوص دانشجویان ورودی جدید و اساتید در سال تحصیلی جدید بیان کرد: دانشگاه گیلان همچون دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ آماده استقبال از ورودی‌های جدید خواهد بود.

معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان، با تاکید بر اینکه مشکل عمده دانشگاه گیلان از زمان کرونا تا اکنون دانشجویان سنواتی هستند افزود: دانشگاه بخش عظیم خوابگاه‌ها را به دانشجویان سنواتی اختصاص داده است. 

وی افزود: در پی اقدامات انجام شده توسط معاونت دانشجویی، معاونت آموزشی و کمیسیون موارد خاص، در این حوزه به یک استانداردی رسیدیم. ترم گذشته ۴۵۰۰ دانشجوی سنواتی فارغ التحصیل شدند و حجم وسیعی از دانشجویان دانشگاه گیلان به حالت تعادل خود رسیدند.

باغبان‌زاده با اشاره به اینکه تمایزی بین دانشجویان بومی و غیر بومی نیست گفت: ما خوابگاه‌ها را به تعادلی رسانیدیم که دانشجویان بومی نیز به آن‌ها خوابگاه اختصاص داده شود تا دانشجویان آخر هفته بتوانند در کنار خانواده خود باشند.

معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان، ضمن تاکید بر اینکه تامین اعتبار یکی از مشکلات جدی همه دستگاه‌های اجرای است گفت: دانشگاه گیلان از این ماجرا مستثنی نیست و درآمد حاصل تابستان گذشته از مهمانسرا شدن خوابگاه دخترانه اتقیا در ایام تابستان صرف خرید دستگاه سرمایشی شد و اکنون هیچ خوابگاه دخترانه‌ای را نداریم که از لحاظ سرمایشی و گرمایشی مشکل داشته باشند.

وی افزود: برای خرید کولر خوابگاه پسران میرزا کوچک‌خان رای‌زنی‌هایی جهت تامین اعتبار انجام شده است که تامین اعتبار انجام و منتظر کولر و کار‌های نصب آن در خوابگاه هستیم.

باغبان زاده گفت: برای خرید ۱۰۰ دستگاه یخچال، اعتباری تعیین شده است که در چند روز آینده یخچال‌های فرسوده با یخچال‌های جدید تعویض خواهد شد.

معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان در خصوص افزایش قیمت غذا بیان کرد: هر ساله افزایش قیمت سالانه را صندوق رفاه دانشجویان کشور تعیین می‌کند، یک نامه رسمی به همه دانشگاه ابلاغ می‌شود وآن‌ها قیمت ابلاغی را در دانشگاه اجرا می‌کنند. نه تنها دانشگاه گیلان بلکه همه دانشگاه‌ها هیچ دخالتی در افزایش قیمت ندارند.

وی افزود: برای رضایت دانشجویان و پیگیری کیفیت غذا سامانه‌ای آنلاین طراحی شده است که دانشجویان می‌توانند نظرات خود را در مورد کیفیت غذا ثبت کنند.

باغبان‌زاده با اشاره به اینکه اتوبوس‌های دانشگاه قدیمی شده است گفت: تعداد اتوبوس‌های موجود، حضور تعداد دانشجویان را کفاف نمی‌دهد و در حمل و نقل دانشجویان دانشگاه گیلان با چالش جدی رو به رو است و امسال با شرکت واحد اتوبوس‌رانی رشت قرار شد یک خط اتوبوس‌رانی از شهر به دانشگاه برقرار شود که هر ساعت یک اتوبوس تا درب دانشگاه، دانشجو را پیاده کند و سرویس داخلی از درب ورودی تا داخل دانشگاه دانشجو راه به مقصد برساند؛ که با پیگیری‌های انجام شده این قضیه محقق شد.

وی در پایان گفت: صحبت جدی بنده علاوه بر آموزش، تعلیم و تزکیه نفس، مطالعه و مرور قوانین دانشگاه است. تا دانشجو در دانشگاه با چالش و مشکل روبه‌رو نشود و هدف ما این است که دانشجو از ظرفیت‌های موجود جهت یادگیری از دانشگاه گیلان استفاده کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار