به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، براساس تصاویر منتشر شده از هواپیمایی آذربایجانی که در مسیر عبور به سمت حریم هوایی روسیه در خاک قزاقستان سقوط کرد، اکثر مسافرانی که در حادثه سقوط هواپیمای آذربایجانی جان سالم به در بردند، در قسمت عقب هواپیما نشسته بودند.
آمار نشان میدهد افرادی که در قسمتهای انتهایی هواپیما مینشینند، شانس بیشتری برای زنده ماندن در حوادث هوایی دارند.
بر اساس آمار، احتمال نجات افرادی که در قسمتهای پشتی هواپیما نشستهاند، در حوادث هوایی بیشتر است. همه بازماندگان حادثه اخیر نیز در این قسمت از هواپیما قرار داشتند.
یک فروند هواپیمای امبرائر ۱۹۰ خطوط هوایی آذربایجان که از باکو به گروزنی روسیه پرواز میکرد، اوایل روز چهارشنبه در آکتائوی قزاقستان با ۶۹ سرنشین سقوط کرد.
قنات بوزیمبایف، معاون نخستوزیر قزاقستان گفت که در مجموع ۳۸ نفر در این سانحه هوایی جان خود را از دست دادهاند.
وزارت امور اضطراری قزاقستان ابتدا اعلام کرد که ۲۵ نفر از سقوط هواپیما جان سالم به در بردهاند، اما با ادامه عملیات جستوجو و نجات در محل سقوط، تعداد قربانیان احتمالی کاهش پیدا کرد و تعداد نجاتیافتگان را به ۲۷، ۲۸ و سپس به ۲۹ نفر تغییر داد.
فناوریهای امنیت پرواز و ایمنی هواپیما مجموعهای از فناوریها، سیستمها و روشهایی هستند که برای تضمین ایمنی مسافران، خدمه و هواپیما در طول پرواز طراحی شدهاند. این فناوریها در سه حوزه اصلی قابل تقسیمبندی هستند: پیشگیری از حادثه، مدیریت بحران در صورت بروز مشکلات، و ارتقاء امنیت در برابر تهدیدات.
این فناوریها نهتنها ایمنی پروازها را بهبود بخشیدهاند، بلکه باعث افزایش اعتماد عمومی به حملونقل هوایی شدهاند.