کد خبر:۱۲۱۴۷۱۴

آمار بینندگان شبکه های تلویزیونی / تلاش تلویزیون برای خروج از جعبه جادو

آمار بازدید مخاطبان تلوبیون از شبکه‌های مختلف تلویزیونی با مجموع ۴۸,۹۹۱,۴۹۴ بازدید، شبکه ۳ با ۲۸,۱۷۶,۲۰۳ بازدید در صدر قرار دارد، در حالی که شبکه‌های پویا و خبر نیز با آمار قابل توجه خود به استقبال تماشاگران رفته‌اند.

آمار بینندگان شبکه های تلویزیونی / تلاش تلویزیون برای خروج از جعبه جادو

شبکه‌های سه و یک سیما به ترتیب با اختصاص بیش از ۴۸ و ۲۸ میلیون بازدید در پلتفرم تلوبیون، در صدر جذب مخاطب در فضای مجازی قرار گرفتند. 

با سرعت گرفتن تحولات رسانه‌ای طی سال‌های اخیر و تغییر اولویت‌های مخاطبان در مصرف محتوا، جایگاه رسانه‌های سنتی دستخوش تغییراتی شده که برای تداوم تأثیرگذاری و جذب مخاطب، آن‌ها را ناگزیر از تغییر رویکرد در تعامل با دیگر رسانه‌ها کرده است.

در شرایطی که ظهور رسانه‌های نوین، این نگرانی را به وجود آورده که جایگاه تلویزیون به عنوان یک رسانه سنتی از بین برود، سازمان صداوسیما در حال اجرای تحولی کلان در پخش یکسویه محتوا از طریق آنتن است تا به تدریج از طریق اینترنت و در بستر پلتفرم‌های آنلاین به برقراری ارتباط با مخاطب بپردازد.

این ایده به صورت رسمی نیز شنیده می‌شود. به‌تازگی محمدعلی غلامرضایی، مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما در این زمینه گفته است: می‌دانیم که محتوا اهمیت بسیار جدی دارد و مخاطبان رسانه‌هایی که در حالت برودکست کار می‌کنند، رو به افول‌اند. از این رو، باید تغییرات فناوری را تجربه کنیم و ارتباط خود را با مخاطب از بسترهای رسانه تلویزیون به گوشی‌های تلفن همراه بیاوریم که دائم در دست مخاطبان قرار دارد.

شبکه‌های سیما این مهم را از مسیر پلتفرمی به نام تلوبیون پیگیری می‌کنند که به عنوان آرشیو رسمی محتوای تلویزیون در فضای مجازی شناخته می‌شود؛ آرشیوی که برای بررسی میزان استقبال از محتوای شبکه‌های مختلف نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس محاسبه مجموع بازدید هر برنامه که در صفحه هر برنامه در تلوبیون مشخص است، شبکه سه سیما با مجموعا ۴۸ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۴۹۴ بازدید محتوا، در صدر شبکه‌های سیما قرار دارد. در تحلیل کسب این رتبه، به محتوای ورزشی، تولید برنامه‌های سرگرم‌کننده بعضا با حضور چهره‌ها و البته سریال‌هایی می‌رسیم که نسبتا در جذب مخاطب موفق‌ بوده‌اند. شبکه سه همچنین کمتر از سایر شبکه‌های سیما به بازپخش برنامه‌ها و سریال‌ها اقدام می‌کند که حجم محتوای تولیدی این شبکه را بیشتر و مجموع بازدید آن را بالاتر نشان می‌دهد.

در رتبه‌های دوم و سوم، شبکه یک با نزدیک به ۲۹ میلیون بازدید و شبکه کودک با حدود ۲۸ میلیون بازدید قرار دارند که با اندک اختلاف، در جدول پربازدیدترین شبکه‌های سیما در تلوبیون بالانشین‌اند. شبکه یک با محتوای ملی، بخش‌های خبری پراهمیت و سریال‌های قابل توجه و شبکه کودک با محتوای سرگرم‌کننده و سالم ویژه مخاطبان کم‌سن‌وسال و پرتعداد سیما به این رتبه‌ها دست یافته‌اند.

پس از این سه شبکه، در رتبه‌های بعدی شبکه‌های دو، آی‌فیلم، ورزش و خبر به چشم می‌خورند که آمار تفصیلی آن‌ها در جدول دیده می‌شود.

آمار بازدید مخاطبان تلوبیون از شبکه‌های مختلف تلویزیونی به تفکیک ارائه می‌شود:

  • مجموع تعداد بازدید: ۴۸,۹۹۱,۴۹۴
  • شبکه ۳: ۲۸,۱۷۶,۲۰۳
  • پویا: ۲۸,۷۸۵,۱۹۳
  • شبکه ۲: ۱۴,۲۱۸,۰۵۲
  • خبر: ۸,۰۵۱,۰۱۷
  • ورزش: ۱۱۸,۷۷۶,۴۸
  • نسیم: ۷,۲۹۳,۲۹۴
  • آی فیلم: ۱۴,۰۸۲,۳۱۰
  • تهران: ۳,۲۰۷,۸۹۹
  • اج دی: ۷,۰۳۸,۵۸۷
  • تست قرآن: ۲,۶۸۱,۴۲۰
  • امید: ۲,۴۴۹,۱۸۸
  • مستند: ۱,۶۶۷,۹۲۱
  • افق: ۱۴۴,۴۲۷۰
  • نمایش: ۲,۳۲۲,۴۲۹
  • شبکه ۴: ۳,۱۴۲,۸۶۸
  • تلوبیون ورزشی: ۱۰۵,۱۱۶
  • جام جم: ۲,۰۰۰,۰۰۰
  • سهند: ۹۶۰,۹۰۶
  • آرا: ۶۳۵,۱۲۳
  • خراسان رضوی: ۶۱۶,۰۴۷
  • اصفهان: ۸۲۵,۲۹۵
  • شبکه پزشکیان: ۵۶۰,۱۳۴
  • مجموع: ۴۶۸,۳۵۷
برچسب ها:
تلویزیون
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار