به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا رستگار، اظهار کرد: هر سال نزدیک به پایان سال، برنامهریزیهای لازم برای برگزاری نمایشگاههای بهاره صورت میگیرد تا هم تولیدکننده و توزیعکننده و هم مصرفکنندگان بتوانند از این شرایط برای عرضه مستقیم از تولید به مصرف و قیمت تنظیم بازار و خاص استفاده کنند.
به گفته وی امسال حدود ۱۸ اتحادیه فعال در حوزه کالاهای مورد نیاز در سال نو و ماه مبارک رمضان که با ایام پایان سال تقارن پیدا کرده، در جلسه مشترکی حضور پیدا کردند و مقرر شد صنوفی که آمادگی دارند در حوزه کالاهای اساسی، آجیل، خشکبار، پوشاک، کیف و کفش و ... در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه نمایشگاه بهاره از هشتم تا هفدهم اسفند ماه در پنج نقطه تهران در شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز تهران از جمله در مصلی، فرهنگسرای اشراق و فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه، متناسب با نوع کالا پنج تا ۳۰ درصد تخفیف روی کالاها اعمال میشود. نرخ قیمتها روی کالاها درج خواهد شد و بازرسان اتاق اصناف هم به صورت مستمر در بازار حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه نمایشگاه بهاره این است که فقط کالاهای تولید داخل در آن عرضه میشود، در پاسخ به سوالی درباره شرایط برگزاری حراج در آستانه نوروز، تصریح کرد: حراج آیین نامه و قانون مشخصی دارد و کسانی که میخواهند حراج برگزار کنند باید حتما قبل از آن به اتحادیه مربوطه مراجعه کنند تا بر اساس تصمیم اتحادیه و کارشناسی آنها، نوع حراج و مبلغ آن تحت نظارت و حراج واقعی باشد. به طور کلی این امکان قانونی وجود دارد و برخی از آن استفاده میکنند تا بتوانند کالاهای خود را بهروز کنند.