به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هرمزی معاون شهردار تهران در سیصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اتفاق بزرگی با کمک ۲۱ عضو شورا در زمینه حمل و نقل عمومی رقم خورد، اظهار کرد: در بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و سایر بخشهای مرتبط به این موضوع، کار ویژههای دقیقی تعریف شد که ثمره آن برای مردم رونمایی میشود.
وی افزود: با همراهی رئیس جمهور ۲ هفته پیش ورود ناوگان برقی را شاهد بودیم و اگر شورای ششم از شهرداری حمایت نمیکرد این اتفاقات رخ نمیداد. موضوعی که باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی میشود، جلب رضایت مردم است.
هرمزی با بیان اینکه اتفاقاتی رقم خورد که بسیاری نمیخواستند این شرایط را ببینند، یادآور شد: ما روز گذشته جلسهای یک ساعته با رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل داشتیم و موضوعی که ایشان در مصاحبه اعلام کرده بود با تیتری که منتشر شد، متفاوت بود و باعث شد ضدانقلاب پای کار بیاید. باید سبک زندگی برقی و حمل و نقل برقی را با کمک یکدیگر رواج دهیم، اما مباحثی مطرح شد که گلایه رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا را نیز به همراه داشت.
وی با بیان اینکه سیستم پیشران اتوبوسهای برقی باتری برقی است، تصریح کرد: در پیشنهاد اولیه نیز اتوبوسها میتوانند دو نوع سیستم گرمایشی داشته باشند که یا ناشی از برق باتری و یا باک دیزلی است که مورد نقد قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با یک جستجوی ساده میتوان متوجه شد که در روزهای بسیار سرد سال، گرمایش اتوبوسهای برقی چگونه تأمین میشود. انتخاب اتوبوسها در کمیتهای ۱۵ نفره انجام میشود. تستی که انجام شد نشان داد که سیستم گرمایشی به این شکل نیز وجود دارد که کمیته روی آن پافشاری داشت. باتری این اتوبوسها حداکثر ۲۸۰ کیلومتر پیمایش دارد و اگر باتری برای گرمایش استفاده شود، مصرف باتری را افزایش و پیمایش را کاهش میدهد.
وی ادامه داد: نمونه اولیه این اتوبوسها در تهران تست شد تا مشکلات شناسایی شود. باتری اتوبوس اولیه گرمایش را تأمین میکرد و پیمایش آن حدود ۲۰۰ کیلومتر بود. یکی از موضوعات مهم برای ما این بود که پیمایش بیشتری با یک بار شارژ داشته باشیم. تأمین گرمایش آنی نیز مورد اهمیت بود و باید در لحظه گرمایش تأمین میشد که با باتری زمان بیشتری نیاز بود.
هرمزی با بیان اینکه شرکتهای بزرگ در آمریکا سیستم گرمایشی به این شکل دارند، تأکید کرد: به جهت اینکه کمیسیون ورود کند، آمادگی داریم جمع نخبگانی توضیحات فنی را ارائه دهد. انتخاب ما بر اساس فرایند کمیته بود که صرفه و صلاح شهر را در نظر گرفته بود.
وی با بیان اینکه موضوع فنی به گونهای منعکس شد که ضدانقلاب را پای کار آورد، گفت: اتفاقی که در حوزه حمل و نقل رخ میدهد یکی از یادگاریهای ماندگار برای تهران است که توسط شورا و شهرداری در دوره ششم رقم خورده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ما به حمایت شورای شهر نیاز داریم، اظهار کرد: تقاضای ما این است که رسانهها امانت داری کنند و حق مطلب را با امیدبخشی به شهروندان ادا کنند.