به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، امین حسام، پژوهشگر رسانه، در صفحه اینستاگرام خود یادداشتی درباره برنامه تازه پلتفرم Hulu منتشر کرد: تنها ١٠ روز قبل از آنکه ماه مبارک رمضان امسال آغاز شود. شبکه نمایشی خانگی Hulu( جزو سه استریمر پرمخاطب دنیا) برنامهای را به نام Muslim Matchmaker به روی اینترنت برده است.
یک خطی این برنامه خوش رنگ و لعاب تا دیشب آن بود که دو مشاور روانشناس آگاه با عقبه علمی عالی که در دانشگاه های آنچنانی آمریکا به دست آوردهاند. با حفظ حجاب کامل مینشینند روبروی هم و هر قسمت یک فرد مسلمان را با جنس مخالف به چالش میکشند و میخواهند نوجوانها و جوانهای مسلمان در عین انجام مناسک دینی مثل نماز و روزه، سنتهای اسلامی را در رابطه با نامحرم و جنس مخالف بشکنند و تایپ هم را پیدا بکنند و با یکدیگر دوست شوند.
این برنامه با محتوای ضد اسلامی ولی پرطمطراق و جذاب، در جهان اسلام دارد به سرعت دیده میشود،اما جوالی به خودمان بزنم: اگر نوجوان یا جوان مذهبی اطرافتان هست یا با این رده سنی کار کرده باشید، غیر ممکن است نیاز اینها راه به جنس مخالف در دوران کنونی نادیده بگیرید.(خصوصا دختران نوجوان مذهبی) بارها به بهانههای مختلف به مدارس دخترانه و پسرانه و دانشگاه ها رفتهام و میدانم که سختی ازدواج دارد با این جوانها چه میکند. کاری با راه حلهای مسائل و سیاست گذاریهای اجتماعی و فرهنگیاش ندارم. چون تخصصش را ندارم.
اما سوالم آنجاست که برای نیاز چنین مخاطبی چه خوراک رسانهای فراهم کردهایم که مخاطب از نبود محتوای درست نرود سراغ برنامه ایرانی بلایند دیت که در یوتیوب فیلتر شده ۴.٢ میلیون ویو بخورد؟! یا پست های عاشقانه اینستاگرامی که از فالوئرهاشان میخواهند آن پست را برای دوست پسر یا دوست دخترشان بفرستند، چندهزار بار ری شِیر نشود؟